zaterdag 24 oktober 2015

Top! Oh nee... Achterkant!

Deze week heb ik nagedacht over de achterkant van Ursula's mosaic. Niet dat de top al klaar is, maar alles ligt al wel geknipt en in porties verpakt. De quilt wordt ongeveer 1.50x1.80. Zo'n onhandige maat als je achterkant stof moet kopen. En, ik heb ook nog heel veel Japanse stoffen over omdat de voorkant anders werd dan gedacht.

Dus kreeg ik een goed idee...


Ik sneed van de restanten Japanse stof flinke repen om deze pandora's box top te maken. In reuze formaat, 4 inch als basismaat. De lange repen werden 16x4 inch. Dat is een flinke aanslag op een overgebleven fq restant!

Een leuke top ... oh nee... achterkant is het geworden. Driedubbel blij! Geen achterkantstof hoeven kopen, een leuke achterkant en minder stofjes over waar ik geen bestemming voor had!

Fijn weekend!
Nathalie

8 opmerkingen:

  1. Straks kun je de quilt aan beide kanten gebruiken, want dit is toch wel een prachtige top (oeps) achterkant geworden ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dat is nog eens werk van je 'achterkant' maken!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel goed idee. Ik gebruikte altijd resten voor mijn achterkant. Met de nadruk op gebruikte, maar als ik dit zie.... Heel erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit mooi gedaan en zeker een geweldig mooie bestemming voor de resten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gaat op deze manier een reversible quilt worden, met een achterkant, die zeker ook gezien mag worden. Heel erg goed en mooi idee!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat is deze achterkant mooi geworden !!
    Het zijn zulke prachtige kleuren en stoffen bij elkaar !!
    Maar eigenlijk vind ik hem te mooi voor een achterkant ...... ik zie hem zo al als quilt op een quilt-rek hangen !

    BeantwoordenVerwijderen