zondag 9 november 2014

Love Scrappy!

De wereldreizen gaan vrolijk verder... Inmiddels is de 4e trip around the world af. 4 x 265 vierkantjes... da's al meer dan 1000! Best een imposant getal eigenlijk. Gelukkig verveelt het nog steeds geen seconde. Alhoewel ik wel eerlijk moet toegeven dat de 3 laatste trips akelig veel doorzettingsvermogen vragen.



Bij de eerste rondjes zie je heel snel resultaat van je gekozen kleuren. De laatste rondes, 36-40-44 vierkantjes zijn samen bijna net zo groot als de rest van het hele vierkantje. Dan duurt het dus echt wat langer voor je resultaat ziet!

Het laatste rondje waarbij de hele trip wordt ingepakt in ecru is steeds weer interessant... het sluit op de een of andere manier het hele blok heel mooi af en geeft rust.

Alle stofjes die ik geselecteerd had voor dit project zitten weer netjes terug bij de andere stofjes. Want  het maakte deze quilt erg saai. Ik heb besloten om gewoon steeds mooie blokken te maken, en samen zullen ze een geweldige kleurexplosie vormen van vierkantjes. En zo heb ik het 't liefst! I just LOVE scrappy!

Wat scrappy voor mij zeker nodig heeft is een zekere mate van licht. Lichte stofjes verzachten alle andere en maken een quilt met explosie van kleur toch rustig en zacht.


De selectie voor het volgende blok ligt al klaar!

Liefs, Nathalie

7 opmerkingen:

  1. Ik ben met de eerste trip bezig, het blijft er bij mij één, maar ik moet zeggen dat ik het erg saai vind naarmate de lap groter wordt. Het resultaat daarentegen is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, je gaat er goed vandoor, moet ik zeggen.
    Je neiuwe lapjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk resultaat. Ik vind vooral het blok links boven erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je blokken zijn prachtig Nathalie! Deze heeft een héél hoog "wil ik ook"gehalte. Ik denk dat ik eens lapjes bij elkaar ga leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat heeft mojn voorgangster mooi verwoord.... Dat wil ik ook ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The Trip Around the World looks so very good.

    BeantwoordenVerwijderen