woensdag 26 februari 2020

Terug naar Applique part 2!

De appliqueer naald is niet alleen opgepakt voor de oud-Engelse mandjes. Want middenin de King George zit natuurlijk eigenlijk ook een grote cirkel met Applique. Nou was ik niet van plan om allerlei tafereeltjes uit vervlogen tijden te gaan appliqueren, maar wat dan wel? 


Tot ik op Pinterest een foto zag van The Acton Quilt. Wat een leuke cirkel in het midden zeg! Daar kon ik wel wat mee... Dus werd er gewikt en gewogen, gekopieerd en geschoven... Ziet er leuk uit toch?! Het combineren van twee quilts tot eentje deed ik ook al eens eerder toch? Pakt vast goed uit...


Er werd begonnen met het kiezen van stofjes, 
het uitzetten van wat lijnen
en het snijden en strijken van schuingesneden reepjes.


Daarna weer de hele bubs op tafel voor het 
"ontwerp" van het mandje.
Dat is toch echt smullen
en het Aller Aller ALLERleukste van zo'n quilt maken!


Oh ik zie het helemaal voor me!


Kleine blaadjes en Nog kleinere rondjes worden
een voor een... geappliqueerd.
Het zijn er 2x50 stuks, dus honderd mini's in totaal.


En dan is dit het eind resultaat!
En ik bén me er toch blij mee!
Nu nog de hoekjes vullen... 


Werd ik er vandaag op geattendeerd dat een foto van deze quilt in de Quiltmania staat! Leuk he!


Ik heb inmiddels wel een appliqueer gaatje in mijn middelvinger. Dus stort ik me maar weer even op iets anders!

Liefs!
Nathalie

6 opmerkingen:

  1. Je bent goed bezig,wat word dit mooi,veel succes .

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben helemaal onder de indruk van je prachtige quilt.Wat knap dat je dit hebt uitgevoerd.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat heb je dat mooi "opgelost"door iets wat je zelf leuk vind. Ook ik vind deze cirkel echt geweldig, past er heel goed bij. Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig middenblok!
    Groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig hoor! Ik gebruik van die kleine rondjes van leer die je op je vinger plakt, gaat tig keer mee. Thimbles heet het geloof ik. Met een vingerhoed kan ik niet overweg maar dit vind ik ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf. En die blaadjes dat je die in een stofje zo leuk gevonden hebt. En een mooie basket erbij. Maar je hebt dan ook al veel ervaring met mandjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen