zondag 6 oktober 2019

It's allowed to be proud

Het is echt perfect quiltweer, jeetje minnetje... De afgelopen weken is het al echt herfst met al die regen en deze temperaturen. Ik realiseer me hoeveel mooie nazomers we de afgelopen jaren gehad hebben, en oh, wat mis ik die op dit moment!

Elk nadeel heeft z'n voordeel, en dat is wel dat er op dit moment heel veel gequilt wordt. Want tja, al die tops afmaken dit jaar is één prestatie, maar daarmee zijn het nog geen quilts. Ik hou er nu eenmaal van om ze met de hand te quilten. En om het zelf te doen. Maar ook daar gaat heel veel tijd in zitten, en het is oh zo verleidelijk om toch maar aan de tops te werken.

De eerste die echt een quilt is geworden is deze, Behext! Voorzien van een heus label, want tja, als je de hele quilt zelf met de hand gemaakt hebt, dan mag je met trots je naam vermelden op een quilt.


En het totale eindplaatje... ben er zo blij mee!


Omdat ik toch geen hele dagen de quiltnaald kan hanteren heb ik vorige week dat label-maken maar even doorgezet. De AWS is ook voorzien van label, niet vernoemd naar de quilt van Di Ford maar naar de originele maakster, ik heb tenslotte wel 7 extra blokken gebruikt naar de originele quilt.


Ik hou ervan om ook werk te maken van het label. Dat mag dan mooi matchen met de voorkant. En tja, dat is veel werk, maar dat is toch alles qua quiltwerk nietwaar?


En tenslotte werd dit label geborduurd, het zat al op de quilt maar had nog geen lettertjes. Dus ook deze maar voorzien van mijn naam.


En dan tenslotte deze... die was al half gequilt maar moet (net zoals bij het maken) steeds maar weer achteraan sluiten. Hoe verleidelijk het ook is om over te schakelen naar de huisjes om te quilten, ik ga eerst ervoor zorgen dat deze ook af komt.


Een experiment was het, met Japanse stoffen. Voor mij is deze wel heel soft, en dat maakt dat ik hem (of haar) maar aan de kant blijf schuiven. Het middenstuk is Ursula's mozaïek, wat later in het boek van Petra Prins terecht kwam als the Teachers quilt. Eromheen een Japanse eigen verzinselrand met kersenbloesem en vlinders. Ik krijg altijd hele leuke reacties op deze quilt, waarom blijft het dan toch een ondergeschoven quiltje?


Details van de rand en de achterkant.
In de achterkant zitten veel Japanse reststoffen verwerkt, 
waardoor ook die mooi is geworden.


Cyp pikt altijd meteen elke ongewassen quilt in. Ruikt zo heerlijk naar vrouwtje!


En nog een detail,
het quiltwerk is goed te zien.


Vanavond gaat de kachel weer aan!
Voor vandaag zijn er al weer genoeg steekjes gezet.

Liefs!
Nathalie

4 opmerkingen:

  1. Wat kan ik toch altijd genieten van jou tops, die uiteindelijk quilts worden. Zo mooi werk je, prachtig!!! Nog even door-buffelen, die heb je alles zo af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om te zien hoe jij al die mooie lapjes weet om te toveren in prachtige quilt! En dan ook nog eens helemaal af, top! Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle 3 zo verschillend......alle 3 prachtig !!!
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I do love to see what you are making. These three are so beautiful. YOu are talented. Thanks for sharing and Happy Stitching from me in Canada.

    BeantwoordenVerwijderen