maandag 4 november 2019

Zo verslavend die hexjes!

Ja hoor, ik geef het eindelijk toe... na heel veel jaren quilten kan ik eindelijk toegeven dat de hexjes mij helemaal in hun ban hebben. Het blijft zo ontzettend leuk om deze bloemetjes aan elkaar te maken en ze samen te zien groeien tot iets prachtigs! Deze quilt groeit en groeit, en begint in alle opzichten al een aardig dingetje te worden! 120 cm meet de linkse rand met witte hexjes. Ik moet nog even kijken of ik twee of drie randen met gekleurde hexen ga maken. Het origineel heeft er drie, maar... dan wordt deze quilt echt enorm groot! Ik weet het dus nog niet helemaal zeker!


De roze rand die ik erop ga appliqueren zit al helemaal voorbereid vast. Niet met plak, maar met een ouderwetse rijgdraad. Even inzoomen op deze foto en je ziet hem zitten, in het oranje. Het appliqueren is een flinke klus, maar ik kan nu natuurlijk al wel zien waar ik naar toe aan t werken ben. En ook de rondjes in de hoeken zijn goed gelukt!


Zo leuk he, om te fussycutten!
Ik doe het niet bij alles, want soms kost het me gewoon teveel stof.


En, alsof ik nog niet genoeg stof had, afgelopen vrijdag een ritje naar Weert ondernomen, naar quilt studio patch & stitch. Ook op de terugweg nog even gestopt bij Corrie in Best, De quiltsteek. Aangezien we in de herfstvakantie ook nog bij de quiltster zijn geweest (we waren een paar dagen in Zeeland) ben ik weer ruim voorzien van heel veel mooie lapjes!



Deze quilt is mocht mee op vakantie. Bijna klaar! De binding zit er zelfs al omheen. Nog een kleine halve bloemenslinger te quilten en ook deze kan afgevinkt worden.



De komende weken ga ik me even richten op het afmaken van deze kleine draak die al sinds 2013 in de maak is. Maar geen enkele UFO blijft een UFO is mijn bedoeling. Ooit maak ik ze allemaal af!
In de rechterkolom kun je zien wat op de quiltstapel ligt en wat ik aan tops onder handen heb. Ben best trots op mezelf hoeveel ik dit jaar af heb kunnen maken. Waar ik mee bezig ben is steeds beter te overzien!

Zetten jullie ook nog wat steekjes vandaag?
Liefs! Nathalie



3 opmerkingen:

  1. Prachtig je hesjes quilt hoor. Je hebt weer mooie lappies gekocht.
    Heerlijk weer een quilt af te hebben he, succes verder............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak jij mooie quilts. Vooral je kleurgebruik vind ik erg mooi.
    Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie quilt met de hexagonnen, leuk om het onder je handen te zien groeien. Vandaag heb ik ook net een quilt afgemaakt en neem me voor nu eindelijk ook de dear Jane af te quilten. Succes met jouw voornemen om die prachtige quilt af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen