dinsdag 17 september 2019

Vliegende vaart

Het nieuwe schooljaar is in vliegende vaart gestart. Met inmiddels 2 kinderen op de middelbare had ik gedacht wat meer tijd te krijgen. Dat is ook zo, maar de opstart kostte hier wel wat extra kruim. En op mijn eigen school vliegen de studiedagen me om de oren, waardoor ik op allerlei dagen dat ik eigenlijk niet werk toch werk.

Natuurlijk is er wel het een en ander gebeurd op quiltgebied hoor! Zo zijn er weer heel wat quiltsteekjes gezet aan de hexagon-quilt die al klaar is. Alle blommen zijn al voorzien van een sterretje in het midden, en de hele rand met rondjes eromheen is ook al klaar. Omdat ik baalde van de loshangende vullingrand (wol, dus kwetsbaar) heb ik gisteren de binding eraan genaaid. Het quilten beperkt zich nu tot de helft van alle rondjes en niet meer langs de randen, dus het kon!



Daarnaast ben ik ook aan het puzzelen geweest met de randen voor mijn nieuwe hexjes project. Er zitten twee randen aan, waardoor ik de maat kon bepalen. De tweede rand met hexen is net iets groter, die in het midden zijn 0,5" en de buitenste rand is 0,625". Op de nu nog lege rand komt straks de zig-zag lijn geappliqueerd, en in de hoeken nog rondjes. Niet in te schatten hoeveel werk dit eigenlijk allemaal is, zeker niet voor niet-quilters. 



Een van jullie vroeg hoe ik de achterkant van de hexen eruit ziet, en dat zie je op de foto. Als ik een bloemetje genaaid heb vouw ik meteen met mijn vingers alle naadjes netjes om en om. Dat zorgt ervoor dat ik bij het strijken niet meer precies hoef te doen want dan zit alles al zo ok dat ik gewoon het strijkijzer eroverheen kan halen.

Onze nieuwe tuin blijkt een waar insecten en vogelparadijs waar we zo op gehoopt hadden. Een oase in de stad voor mens en dier! Het waterelement wordt gebruikt om te badderen, we voeren de kleine vogeltjes in onze voederstraat en de fruitbomen zijn een walhalla voor wie wil. Al hebben we zelf geen peer of bes gegeten dit jaar, allemaal aangepikt of op.




Liefs, tot snel, en bedankt voor alle lieve reacties die ik steeds van jullie krijg!
Ze worden gewoon gepost hoor!

Nathalie

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk je quilts te zien,en wat heb je een mooie tuin,echt genieten.

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We vergeten zelf ook weleens hoeveel tijd het kost om te quilten. Zo te zien heb je heel veel gedaan. Je tuin is prachtig en ook al zo vol met planten. Leuk altijd als er veel vogels komen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tuin, wauw!
    En je quilt is natuurlijk ook helemaal te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kun je heerlijk je gang gaan met quilten, ondanks dat je het zo druk hebt. Mooi de rand die je er aan wilt maken. En wat leuk, jullie tuin. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een prachtig geheel is het geworden. Alle handwerk kost veel tijd, wat iedereen te weinig heeft. Maar geniet van wat je maakt.
    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen