zondag 18 augustus 2019

Een mooi middenstuk

En dan zit het er ineens weer op... de allerlaatste dag van de vakantie is vandaag aangebroken. Nou ja, voor juffen is het natuurlijk niet zo dat we zonder voorbereiding kunnen beginnen, ook in de vakantie worden de nodige uurtjes gemaakt. Maar pas als de kids komen in je klas is het Echt. En op die laatste dag heb ik het allerlaatste bakje met gestempelde lapjes leeggemaakt. Hoe handig is het, als je de hele vakantie lang alleen maar een bakje hoeft te pakken en kunt beginnen!


De laatste steekjes zijn gezet, dit bakje is echt leeg. En dit is het middenstuk tot nu toe. Ik ben er zelf heel erg blij mee. De donkere rand komt nu heel heftig over, maar ik beloof jullie, dat komt goed! Hoe moeilijk moet dat 200 jaar geleden zijn geweest, toen deze maakster niet met een kant en klare foto kon namaken, maar zelf haar besluiten moest nemen. Met alle handigheidjes en hulpmiddeltjes die wij hebben krijg ik steeds meer respect voor de maaksters van toen. Over deze quilt werd dan ook 8 jaar gedaan!


De volgende rand is een hele makkelijke, gewoon een stofje met een zigzag applique. Dit stofje heb ik even uit de la gehaald, is eigenlijk net te veel creme kleurig, maar wie weet wordt het 'm toch. Ik heb in elk geval genoeg. Je ziet zo al wel dat er meteen veel meer rust komt en dat de donkere rand nog wel opvalt maar ook pit brengt tegenover zoveel rust. Ik ga eerst maar weer eens heel veel hexagon bloemetjes stempelen, pas als ik de eerste randen om de lichte rand heen heb kan ik dat allemaal in orde maken.


En dan vond ik ook nog deze... Een oude naaidoos uit, wat zal het zijn, jaren 60? En er zat ook nog een inhoud in!


Ik kan zoiets dan nooit weerstaan. Zeker niet als ie dan ook nog vol zit met allerlei spulletjes uit 19toen tot nu. Gewoon gebruikt door de jaren heen. Die sokken stopper is in elk geval een oude. En zo'n speldenkussentje vind ik dan ook te leuk. De elastieken lijken dan weer redelijk nieuw. Voorlopig blijft het kistje maar eens gewoon zo staan. Ik weet niet of ik er nog wat mee ga doen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de spullen die erin zitten op te ruimen.


Het wordt ook weer tijd om de quiltnaald op te pakken. Daarover volgende keer weer meer (hoop ik in elk geval).

Liefs, en als je ook weer start met werken... veel plezier!
Nathalie

6 opmerkingen:

  1. Zet 'em op deze eerste schoolweek. Hier nog een week te gaan in het noorden (maar deze week ook al voorbereiden...). Wat een prachtige top wordt dit nu al. Ben benieuwd wat er nog meer bijkomt.
    Leuk om te zien wat iedereen bedenkt om de handwerkprojecten handig mee te kunnen nemen cq gebruiken. groetjes,Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor die donkere laatste rand, zal iid vast meevallen als er weer iets anders tegenaan komt. Werk ze op naar een gezellige klas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zo’n gevulde naaidoosje tegen te komen ,net een schatkist zoals de knopendoos van je oma .

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt het een mooie quilt. En je "oude"naaidoos is zo te gek, leuk al die oude spulletjes!
    Succes met het nieuwe schooljaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hexen blommen quilt is prachtig met die rand erom zo.
    Ben benieuwd wat je nog meer voor plannen hebt met de quilt.
    Succes met het nieuwe schooljaar..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker een mooi middenstuk vooral met die hele kleine hexjes. Ik vind die donkeere rand juist heel mooi. Daar houd ik wel van wat verschil in nuances. Veel plezier met de volgende hexjes. Goed start van het nieuwe schooljaar

    BeantwoordenVerwijderen