woensdag 20 maart 2019

Nieuw huisjesquilt af!

En weer is er een quilttop af! De Nieuw Huisjesquilt, gemaakt voor, in en rondom de verhuizing naar ons nieuwe huis, is af. Wat is ie mooi geworden en wat ben ik er trots op!


De laatste rand was best een dingetje nog, ruim vierhonderd zwarte driehoekjes aan ruim tweehonderd roze vierkantjes aan ruim honderd lichte vierkanten waar dan een bloemetje (ruim honderd bloemetjes) op geappliqueerd moesten  mochten worden.  Best nog een klusje!




Dat deze quilt nu af is betekent dat er ineens nog maar twee quilts zijn die ik onder handen heb. Nou ja, de kleine quiltjes quilt hoeft ook nog maar 1 blok, want ook daar kwam vorige week weer een blok van af.



Dit is het laatste blok wat ik ga maken, met een heleboel kleine Lemoyne stars. Ik denk dat ik er zo'n 25 nodig heb! Dit blok komt dan midden onderin.


En dan zal ook deze klaar zijn! Dat betekent dat ik alleen nog een echte UFO heb liggen om op te pakken... de Oud-Engelse Mandjes. In 2012 begon ik daaraan zonder al te veel quilt-ervaring, ik was toen pas een jaartje of twee bezig. Nauwelijks ervaring met Applique... Het plan is zeker om deze af te maken, maar het begint te kriebelen en te jeuken om een nieuw Project te kiezen. Ik heb ooit een wimpertjes-lijst gemaakt, die zie je hiernaast. Maar ik merk dat het lastig kiezen is. Wat is een uitdaging? Waar gaat mijn hart sneller van kloppen? Waar kan ik mijn eigen draai aan geven? 
Misschien nog een grotere uitdaging dan het afmaken van het afgelopen jaar was! Ik ben in elk geval trots op mezelf dat ik het volgehouden heb om eerst eens tot afmaken te komen.

Oh ja, en er ligt een enorme te-quilten-stapel....



Liefs! Nathalie

7 opmerkingen:

  1. Wat is je huisjesquilt prachtig geworden. Veel plezier met doorquilten.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig wat een doorzettingsvermogen! En wat is je Nieuw Huisjesquilt prachtig geworden!! Jij maakt altijd zo'n werk nog van de laatste rand, petje af hoor!

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fantastische top met all je huisjes. Ik zag hem hier groeien. Je bent er terecht trots op
    Ook die andere blokken zijn erg mooi
    Nu nog quilten....
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je huisjes quilt is prachtig geworden. Ook de andere zijn mooi.
    nu nog doorquilten...…
    groetjes MERIAN

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo prachtig al jouw huisjesquilt is geworden! En zo bijzonder mooi de kaatste rand met geappliqueerde bloemetjes. Jij hebt wel al super veel quilts af, als jij pas rond 2010 bent begonnen met quilten. En ook O mooi, stuk, voor stuk. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je huisjes quilt is schitterend zeg en je andere projecten ook...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige huisjesquilt een mooie herinnering aan jullie verhuistijd. En wat goed dat je je niet laat verleiden tot nieuwe projecten er komt zoveel leuks voorbij. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen