donderdag 4 oktober 2018

I feel blessed...

WAT een GEWELDIGE dagen heb ik gehad in Kerkwerve bij Marcha. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met mijn verhaal.

Twee dagen met Margaret Mew... ik zou zeggen, krijg je ooit de kans? Meteen doen! Wat een prachtige quilts maakt ze, qua sfeer en samenstelling helemaal mijn ding. Bij binnenkomst hingen er vier prachtige exemplaren te glimmen. Overdonderd als ik was maak ik deze dagen altijd veel en veel te weinig foto's... gelukkig maken anderen die wel voor me. Hier zie je me zitten met mijn werkje, ik zat helemaal vooraan met mijn neus op al dat moois.


De quilt waar ik het middenstuk van maak was er helaas niet, die woont bij een andere mevrouw (heeft m gewonnen bij een tombola) en Margaret mag m af en toe lenen als lesmateriaal, maar om die nou mee naar Europa te nemen was toch een dingetje. De eerste dag draaide om Broderie Perse, een techniek die al in de AWS en de huisjesquilt zit, maar waar we nu de fijnere kneepjes van leerden. Vol geduld werd er meegekeken naar ieders design en tips en aanvullingen gegeven.
Dit is de mijne!


Gelukkig ben ik al een tijdje dit soort stofjes aan het verzamelen en heb ik er de laatste tijd wat van ingeslagen. Ook in Marcha's winkel heb ik lekker nog wat kunnen vinden.
En kijk eens naar onderstaande bloemen, een detail van links en rechts onderaan de boom. Uit twee verschillende stofjes (en ontwerpers) dezelfde bloem maar in een andere uitvoering en formaat. Ik kwam er pas achter toen ik ze vast ging zetten (needleturn, dat mag gelukkig ook bij BP!)



 De tweede dag kregen we een uitstekende uitleg over stoffen en kleurgebruik. Ik had op verzoek mijn AWS en de huisjesquilt mee, en deze werden uitgebreid bestudeerd door iedereen. Vooral het showen van de AWS vond ik een dingetje, omdat ik toen ik daaraan begon niets van BP wist en deze dus vol "klodders stof" zit. Al doende leert men, maar toch...



Meest bijzondere moment was voor mij dat Margaret riep: "oh you've got smithsonian!" waarop ik dacht... wat heb ik?!?! Blijkt dat er in mijn quilts speciale stofjes zitten die midden jaren '90 gemaakt zijn naar oude quilts. Geen idee had ik. Het zijn dus... (jaja, daar zijn ze weer) bananendoos stofjes voor mij. Je weet wel, die bananendozen vol stof die ik kreeg van mijn buurvrouw toen ik begon met quilten. De afgelopen dagen heb ik dus het internet afgestruind om te zoeken welke stoffen dit dan zijn (en of ik er meer van heb...) JAWEL dus! Voorlopig heb ik deze herkend in mijn voorraad (en ik sluit niet uit dat er nog meer tussen verstopt zitten...) Heel veel stoffen hebben geen zelfkant met naam erop helaas.


Een groot gedeelte hiervan zit in mijn allereerste quilt, de Antieke van Guute. Daarin zit ook een prachtige grijs/paarse met een bloemetje wat nu helaas al op is. De middelste op de foto hieronder... Ik weet nog dat ik daar maar een heel klein stukje van had. Bij de bovenste voorraad zit soms wel een halve meter! Of... zat. Dat dus ook.



Met een hoofd en hart vol inspiratie ben ik terug gekomen. Ik ben vast nog de helft vergeten te vertellen. Het was geweldig, mede ook dankzij Marcha en haar lieve mam, en al die andere lieverds die er waren en het zo gezellig maakten. Onvergetelijke dagen om voor altijd te koesteren.

Liefs van (een hieperdepiepe) Nathalie

7 opmerkingen:

  1. wat heerlijk dat je het zo leuk heb gehad. Margaret is een schatje, super leuk dat je in de gelegenheid bent geweest om te gaan. Niets leuker dan een aantal dagen met elkaar werken aan een project! Veel plezier met het maken van dit nieuwe project.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blogbericht... Zag hier en daar al beschrijvingen van deze workshop voorbij komen. Prachtige foto's... Leuk ook één met jou erop... ;)... Veel plezier met het maken van deze nieuwe quilt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je verwoordt precies hoe ik mij voel na deze 2 heerlijke geniet-dagen. Een inspirerende "juf", uitstekende organisatie, gezellige groep dames en de quiltontwerpen van Margaret zijn zo mooi... Maar ik heb ook enorm genoten van jouw mooie quilts! In het echt nog mooier dan op de foto's op je blog! En wat een bofferd ben je, met Smithsonian stofjes in een bananendoos... Nu lekker nagenieten!
    Fijn weekend en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verslag! Wat een leuke dagen! Nu lekker na-genieten!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat ik toch een beetje kan mee genieten van jullie dagen bij Marcha!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen