dinsdag 16 oktober 2018

boompje planten

Onze tuin buiten is flink onder handen genomen. Behalve de oude magnolia staat er eigenlijk niet veel meer in... het was nodig, het was een ontembare wildernis, helaas niet erg mooi en dus ging de hele tuin op de schop. Net de nieuwe beplanting uitgekozen en nee, geen grijze tegeltuin hier, er komt heel veel moois voor terug! Met heel veel vogelvriendelijke en insect-vriendelijke beplanting. Kan niet wachten! Maar dat roep ik eigenlijk al weken.

Ook op lapjesgebied is de boom geplant. Een prachtige boom vol kleurrijke bloemen, vlinders en vogels, net als in onze tuin straks het geval zal zijn! Voor wie de workshop met Margaret Mew gevolgd heeft, zal nu denken, wat is ze van plan met deze opzet? Ik wijk weer eens af van het gebaande pad...


mijn boompje komt in het midden van dit oudje


gemaakt door Mary Johnston in 1793.

Het wordt dus maar een klein quiltje van zo'n vierkante meter denk ik, maximaal. Geen groot project, maar wel een liefje. Ik ben al een heel eind eigenlijk met het middenstuk, maar de randen met wiebers, sterblokken en flying geese rand gaat me vast nog wat leuke uurtjes bezorgen. Ik vind het werkelijk perfect passen! En ook bij mijn tuin-mood!

Liefs Nathalie

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige inspiratiebron heb je gevonden. Quilts hoeven echt niet altijd groot te zijn om van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh geweldig!!! Ik vind het zo knap van jou dat je zo goed kan improviseren en verzinnen van blokken, patroon veranderen enzovoort. Heb er bewondering voor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch, wat een subliem idee voor je workshop-begin! Je hebt een mooi boompje tot bloei gebracht, en de vogels hebben hun plek ernaar al gevonden, zie ik. Je hebt het prachtig gedaan, Nathalie, en het wordt zo mooi straks, en vooral, heel origineel. Heb er bewodering voor! Heel veel tuinplezier ook voor straks, in de echte tuin en in het stoffen tuintje
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen