zondag 18 november 2018

ik heb de nietafmakeritis

Hebben jullie dat ook weleens? Dat allerlei projecten blijven liggen, nog net dat laatste randje en dat komt er maar niet aan? Ik heb last van de nietafmakeritis. Alsof ik gewoon niet verder wil met de quilts, want dan is ie af en beland ie op de te quilten stapel (die gelukkig bij mij heel klein is, met eentje driekwart af en eentje die nog mag...) Tijd voor een statusoverzicht!

Brinton hall, driekwart gequilt... 


Nieuw Huisjesquilt, nog 3x het laatste randje


hexagonnetjes, nog 7 te maken, dan randen aanzetten 
en 26 pentablommen maken en appliqueren

en het laatste puntje en de vier randjes voor het boompje:


en twee blokken voor de kleine quiltjes quilt


Klinkt eigenlijk allemaal als een piece of cake toch?! En toch denk ik dat ik hier nog zeker een half jaar mee zoet ben, met het afmaken van al deze projecten. Om maar niet te spreken van doorquilten, want dat heb ik in die tijd zeker niet ook nog eens gedaan. Dus mijn doel om met een nieuwe quilt te mogen beginnen in het nieuwe jaar stel ik nog even bij... en ik vermaak me met allerlei boeken vol met heerlijkheden ondertussen!


Liefs! Nathalie

7 opmerkingen:

  1. Oja heel herkenbaar en dan toch even nog een klein quiltje maken tussendoor voor zomaar of cadeautje. Of even iets nieuws uitproberen alleen maar een klein stukje. Kijk nu uit naar de kerstvakantie kan ik vast wel een heleboel doen van de stapel.. Misschien. :-) beterschap met je eritus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig woord !!
    "Nietafmakeritis" 🤭

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Nathalie, ze komen echt wel een keer af! Mijn UFO-lijst is veel langer. En toch pak ik iedere keer weer een paar quilts op, om er weer iets aan te doen. Nieuwe projecten, ook van mijn WIM-lijst roepen ook steeds. Weerstand bieden is lastig. Ik bewonder je standvastigheid om nog niet met een nieuw project te gaan beginnen? Bravo!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige projecten en een leuk woord. Hoe verzin je het ;-)

    Nu nog even dit. Al een geruime tijd staat er voor je blognaam bovenin de balk "niet beveiligd" en zoals ik nu een reactie schrijf, wordt het zelfs helemaal rood. Dus...simpel om dit te veranderen. Je gaat naar instellingen onder het kopje BASIS, daar staat HTTPS, verander daarachter even van "nee" naar "ja". Probleem is opgelost!!! Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, dat afmaken is wel een dingetje, ook bij mij. Goed plan van je om het de komende tijd toch te gaan doen. Ik ben benieuwd. Achteraf ben je er vast heel blij mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ik herken dit maar al te goed! Iets geks is het wel....dus ben ik een paar weken terug als een speer heel veel af gaan maken!!! Ook dat was raar, waar kwam dat nou vandaan;)
    Ik stuur wat van dit virus naar jou, misschie helpt het. Succes met je erg mooie projecten (geen kleintjes trouwens).
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. soms moet je toch wat afstand nemen van een quilt, om er daarna weer met nieuwe inzichten aan verder te werken. Het doorquilten beland bij mij ook vaak op de to do list. Misschien omdat er te veel projecten zijn die we nog willen doen? Ach ja, zo blijf je toch weer leuk bezig! Mooie quilts trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen