maandag 9 juli 2018

hexies with love!

De stapel hexjes met liefde gemaakt groeit... en wordt al een respectabel quiltje! Natuurlijk doe ik het nog rustig aan met de arm, maar ik kan inmiddels weer echt handwerken.
Het is zover dat ik de hele planning voor de quilt klaar heb. Want ook met hexjes kun je nadenken over hoe je 't legt, aan elkaar zet met randen en patronen. Het midden blijft nog even verstopt, er wordt door Dawn (collector with a needle) nog een patroon van gemaakt.


Het stuk van rode rand tot rode rand meet inmiddels 95x150 centimeter. Dat is al best een leuk stukje! Over de twee randen hexjes daar weer buiten ben ik ook zeker... maar of het dan deze bloemen worden? Denk het niet...

Deze rand met alleen losse kleine pentagon bloemen op de rand geappliqueerd vind ik namelijk veel mooier, rustiger en liever. Dat gaat m dus worden!
Weer een project wat 'gewoon' afgemaakt kan worden (al zijn er wel nog behoorlijk wat hexjes nodig)

Liefs!
Nathalie

7 opmerkingen:

  1. Leuk jij ook al zo'n eind met je hexen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je toch mooie quilts !
    Inderdaad een goed idee om die huisjesquilt met 3 rijen huisjes te maken.
    En die quilt met allemaal verschillende patronen in blokken vind ik ook heel leuk worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beauty!!
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk Hexjes, en zo makkelijk met stempels.
    Ben benieuwd naar het midden.
    Groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij wordt om van te smullen. Spannend straks met een nog te maken midden. Je bent vast net zo nieuwsgierig als wij.
    Fijn weekeinde, zwaai Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop dat alles goed gaat bij jullie ,ik mis je blogjes?

    Gr Ans.

    BeantwoordenVerwijderen