dinsdag 29 mei 2018

Alle huisjes aan elkaar


 I did it! Alle kleine huisjes zijn gemaakt en zitten verwerkt in deze quilt. Het zijn er veel heelveel... 192 om precies te zijn. Het is me nog nooit eerder gelukt om zo vaak hetzelfde blokje te maken. Meestal ben ik al lang afgehaakt en heb ik iets anders verzonnen. Dit was het aller allerlaatste huisje...



Voor deze quilt was het nodig om balans te krijgen om de huisjes 3 rijen dik te maken. Ik vind het prachtig. Op de foto lijkt de quilt wat flets, in het echt zijn de kleuren warm en rijk. Ook is ie nog niet gestreken waardoor het een beetje rommelig oogt.

Nu nog het afsluitende randje. Best nog een klusje, want als de rand gepatcht is mogen daarop nog 100 kleine bloemetjes geappliqueerd worden.


De huisjesstempel heb ik niet meer nodig. Mocht iemand huisjes willen maken, dan weet je me vast wel te vinden voor de stempel!

Liefs, Nathalie

16 opmerkingen:

  1. wat een beeldje van een quilt!!! heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn wel héél veel kleine huisjes. Wat een heerlijk gevoel als het laatste dan eindelijk in elkaar staat. De quilt is prachtig en de afsluitende rand wordt de kers op de taart! Geweldig project!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal je eigen quilt, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk moet je er een patroon van maken. Zo mooi. De rand met bloemen en vogels . Prachtig. De stempel van je huisje wil ik wel overnemen. Ik heb geen blog maar via facebook Anita Vennegoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi geworden! Een unieke quilt! Super! 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend mooie quilt is dit geworden.

    Liefs,

    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben ik te laat voor het huisjes-stempel, nou ja, jammer dan ;-)
    Wel heel mooi geworden, best een leuk eigen ontwerp-quilt, zoiets wil ik ook nog eens maken, midden een grote blok en daaromheen randen tekenen en aken.

    Mijn oude blog heb ik verwijderd, kon het niet laten en toch maar weer een nieuwe blog gestart
    https://inekehube.blogspot.nl/

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn echt heel erg veel huisjes bij elkaar; een stadje gewoon! Maar wat is het mooi geworden, zo al die huisjes bij elkaar rondom dat grote huis in het midden. Je hebt echt eer van je werk!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik schreef het gisteren geloof ik al: ik vind het een geweldige pracht! Chapeau!
    Zwaai, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk de huisje op zo manier in een quilt te verwerken. Hij is werkelijk schitterend geworden. Eer van je werk.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk weer een deel af van je speciale quilt, op naar de volgende ronde. Die wordt vast ook weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je quilt prachtig!Complimenten.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een plaatje met al die huisjes! Goed dat je doorzette om ze allemaal te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd hij is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oooooo Nathalie, wat is hij mooi geworden, staat vast super gaaf in de hal bij binnenkomst, als hij hangt komen we snel een x kijken ! Liefs Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen