maandag 11 maart 2013

Mooier, mooier en nog mooier

Dat wordt het middenstuk...

Met nog een heleboel te doen aan het middenstuk, de randen, sterren, mandjes en wat al niet meer ben ik ondertussen toch maar weer bezig met het verzinnen van de 'vulling' voor de nog lege rand-gedeelten van het middenstuk. Ik moet zeggen dat de wiebertjesrand me prima bevalt, en het juist zichtbaarder maakt welk deel nog gevuld dient te worden... Maakt het lekker overzichtelijk. Ook zitten alle hartjes-klavertjes vier erop.

Dus gistermorgen om 7.15 (de kids waren vroeg wakker, da's het fijne als ze nog lekker jong zijn, dan zijn je zondagen heel lang!) zat ik al over het eerste idee gebogen. En heb het maar meteen uitgevoerd! Vergroten en verkleinen op de computer, passen en meten, en tenslotte: lichtbak. Om een patroon ervan te maken. Want het lijkt wel of alles uit de losse pols komt, maar zonder iets van een patroon kom ik nergens.


Even een blik op de hoek. Vlindertjes erbij, ik had er drie gepland, het zijn er twee geworden. Daarboven het getekende blok, het blok zit ook in de originele babyquilt waar ik het idee om zo te gaan werken van heb. Het doet het er wel leuk bij vind ik, maar nu zit ik met een asymmetrische hoek.... En nog lege delen. Wacht even... totaalplaatje:


Dat maakt het meteen duidelijk denk ik. Ik houd zo mooie rechthoekige-nog-te-vullen delen over... Maar voorlopig ben ik nog van de straat, en het briljante idee komt vast wel! 'T is wel grappig om deze foto te bekijken en dan die in mijn vorige blogje, zie je meteen hoeveel werk er weer verzet is!

Morgen heb ik een lekker quiltdagje voor de boeg, met twee quiltvriendinnen die lekker komen quilten!

Fijne week allemaal!
Liefs, Nathalie

11 opmerkingen:

  1. Het er al mooi uit ! Leuke quiltdag morgen.

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge jonge wat mooi. Ik ben er stil van. En ben ook benieuwd naar de volgende foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer om de straat op te gaan is het toch niet wat is het dan heerlijke om aan zo'n mooi blok bezig te zijn.
    Fijne dag morgen met je quiltvriendinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal mee eens met je titel, leuk om je quilt zo te zien groeien. Groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal stoer hoor dat je zelf er op los verzint en uitvoerd en ooknog eens met een heel mooi resultaat. Knal gedaan, ben heel benieuwd naar je verdere vorderingen, je was er inderdaad ook vroeg bij,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Prachtig, veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nathalie, bedankt voor je berichtje op mijn blog. Wat een toeval dat we hetzelfde boek gekocht hebben. Ik heb al een poosje niets aan mijn NI gedaan. Ik ben namelijk erg hard bezig met het quilten van Henrietta Whiskers voor mijn nichtje (die vraagt er constant om) Ik ga denk ik dit weekend maar weer eens wat blokjes maken. Heb wel zin om me even te storten op rood/wit & moeilijk puzzelwerk. Een klein vraagje: waar heb jij het patroon van A Boy's Story gekocht? Ik zou deze quilt voor mijn neefje willen gaan maken...
    groetjes,
    Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhhhh wat wordt dat middenstuk prachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen