zaterdag 2 maart 2013

Het gaat zo lekker met de mandjes!

En da's nou weer even vervelend voor de Nearly Insane... daar wordt geen steek aan gezet op het moment. Ach, dat komt wel weer... eerst maar eens lekker aan de mandjes.

Want dat middenstuk, dat groeit en groeit! Inmiddels zitten alle hexagonnetjes op hun plek, en ben ik bezig met de klavertjes vier (ofwel, de vier hartjes, maar DD en quiltjuf zien er duidelijk klavertjes vier in!) Die zijn geknipt, er zit een stukje freezer paper op, en ze zitten per vier met een speldje bij elkaar in mijn bakje. Op de quilt zitten briefjes gespeld oh nee, genaaid, want die spelden prikten zo tijdens het werken, met daarop geschreven welk pakketje op die plek hoort. Dat gaat zo van 'blauw met grote rode stip, bruin met blauwe stip en swirl'  om elke vergissing mogelijk te voorkomen.

De hartjes zijn genummerd, ook handig. En ik heb de hartjes al op de ondergrond getekend, met daarbij één hartje voorzien van nummer 1, de rest gaat met de klok mee. Dat appliqueren van hartjes blijft een heel gedoe, vooral dat lastige inknippen tussen de 'billen' van het hartje. Sommige van deze hartjesvormen hebben zo'n smalle bilspleet! Maar... er zitten er inmiddels vier setjes op! En... de achterkanten zijn weggeknipt, dus veranderen gaat niet meer gebeuren!

Ook ben ik al wat bezig met een nieuwe rand voor het middendeel. De wiebers (zespuntige ster onderdelen) wilde ik toch wel een maatje groter dan die van de sterretjes. De sterren hebben wiebers van 1 inch zijkanten. Ik maak ze nu met 1,25 inch zijkanten, zo passen er 19 op een zijkant en gaan ze mooi het hoekje om! Ben druk bezig met ook deze te appliqueren, want ik heb er een stuk of 40 al weer ingepakt in een bakje.

Dan nog de vlinders in de hoeken om de bloem, en daarna houd ik mooie rechthoekige delen over en wat ik daar in ga maken... Nog geen idee! Ik ben al weer heel blij met wat ik nu heb bedacht!


Ondertussen worden er ook nog heel wat quiltsteekjes gezet, nog één rij en dan is het quilten op het allerbuitenste randje na ook al weer gepiept!

(ondertussen speur en zoek ik nog steeds in mijn foto-opslag en op het www naar mooie quilts. Dat moet ik eigenlijk niet doen wil ik het voor mezelf overzichtelijk houden, maar je komt zoveel moois tegen... zucht. Daarom begin ik maar niet met Pinterest, dat zou vast weer heel veel tijd gaan kosten. Tijd die ik liever besteed aan lekker quilten... Maar je ziet af en toe wat prachtigs hoor! Ik ben al hele mooie dear jane's tegen gekomen, en mooie jane austens, en een mooi idee voor de life is beautiful... maar wilde ik niet eerst na alles wat ik nu aan het maken ben aan de rondjes? zucht... hopelijk word ik 150 jaar met een paar gewillige handen...)

Een heel fijn weekend!
Liefs, Nathalie

10 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi. Dit werkt aanstekelijk. Ik ga snel de boel opruimen en de kapjes klaarleggen. Ik roep altijd dat ik voor de 120 ga, maar met dit project op de oh-die-wil-ik-ook-lijst plak ik er toch ook maar 30 jaar bij....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een veel belovend werkstuk is dit aan het worden. Ook ik ben verslaafd aan fototjes kijken op internet naar de mooiste quiltjes....fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt het mooi. Dit is een quilt die ik zeker wil gaan maken alleen moeten er dan eerst iets af zijn. Ach ja die tijd. Fijn weekend ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige quilt in wording en de kleurtjes....super.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt dit mooi!!
    Geloof dat ik me bij jou aansluit en ook maar 150 moet worden. Zie ook iedere keer zoveel moois voorbij komen op de diverse blogs. En dan horen zie hier door de kamer ineens weer een kreet van; deze wil ik ook!!! Erg hé!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was für eine tolle zarte Arbeit. Wunderschön.

    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel goed. Wordt mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooooooooiii!!!
    En ik doe met je mee, hoor, ik wil ook minstens 150 worden..... met.....
    ;))
    Fijn weekend en geniet van je steekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 150 ga ik ook worden, minstens! anders is het zonde van alle stoffen en patronen, om van de boeken nog maar te zwijgen die we hebben gekocht. Soms denk ik wel eens dat die vrouwen in Amishland het goed voor elkaar hebben. Als daar een top af is zitten ze met ze'n allen rond een frame en wordt er in een keer super veel gequilt. Kun je daarna zo weer door met een volgende top! Misschien toch mijn gebedskap eens opzetten en kijken wat er gebeurd! Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen