vrijdag 21 juli 2017

hehe, daar ben ik weer!

Tijd om weer op te duiken na een aantal weken van hard, hard werken, inpakken, poetsen, uitpakken, poetsen en o ja... poetsen. Steeds weer nieuwe werkmannen over de vloer die toch weer een puinhoop ervan konden maken. Gelukkig was eigenlijk altijd wel mooier geworden als ze weer weg waren, maar eerst moest het dan een enorme troep worden. Zo gaat dat met verhuizingen. Ik was het na 16 jaar wel een beetje vergeten moet ik zeggen, en dit is ook het eerste huis wat we kochten waar zo ontzettend veel aan moest gebeuren, dat scheelt ook.

Maar dan, dan woon je er! Wat een heerlijk huis, en wat een heerlijke ruimte! De nieuwe quiltkast staat op zijn plek, alsof ie ervoor gemaakt is (maar dan heel, heel lang geleden)


De onderste lades zitten helemaal vol met lapjes. Ik kan ze naast elkaar open zetten voor het volledige overzicht. Genieten!


En bovenin onder het glas ligt van alles leuks, veilig voor stof en andere ellende.


Gisteren heb ik voor t eerst letterlijk de draad weer opgepakt. Het eerste huisje in het nieuwe huis is gemaakt! Helaas krijg ik de foto niet gedraaid...


Ik heb zin om eens te gaan kijken wat ik allemaal nog klaar heb liggen en onder handen heb. Het lijkt wel een beetje weggezakt. En misschien, heel misschien, mag ik van mezelf iets nieuws beginnen. Ik moet in elk geval ergens een nieuwe snijmat gaan zoeken, want mijn oude heb ik gisteren per ongeluk vernield. Ik had even het strijkijzer erop gezet (stond uit, en niet het strijkijzer natuurlijk, maar het hele strijkstation) en toen was het gedaan... een golvende snijmat heb ik nu. Ik denk niet dat ik dat nog goed kan krijgen.

Fijne zonnige vrijdag allemaal!
Liefs, Nathalie

13 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, fijn dat je huis op orde is. Kan het grote GENIETEN gaan beginnen. Een golvende snijmat???? Komt NOOIT meer goed! Weggooien en een nieuwe kopen, het is net als een pleister met een nood trein vaart van je arm trekken, doet even zeer en dan is het weer over.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastischekast en zie ook een mooie vloer .en veel geluk in je nieuwe huis.grt.hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van je nieuwe huis en de mooie dingen om je heen.

    Gr Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je weer terug bent en dat het ergste achter de rug is. Veel geluk in je nieuwe woning! met hartelijke groet,
    Annemiek Soer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat nu het meeste achter de rug is en dat het huis heel snel een thuis mag worden, denk dat dat niet lang zal duren. Wat een prachtige ladenkast!!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig dat je weer terug bent.Heel veel plezier en woongenot in je nieuwe huis.Groetjes Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! Nu kan het genieten beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het verhuizen achter de rug is. Het genieten kan beginnen. Je had daar idd het perfecte hoekje voor deze prachtige kast. Heerlijk voor jou (en voor ons) dat het quilten nu ook weer opgepakt kan worden -:)
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hebben hard gewerkt de laatste weken/maanden las ik steeds. Maar nu dan nog even van een paar zomerse weken genieten in jullie nieuwe oude huis. Heerlijk hoor. Alles weer eens uitgezocht en dingen opgeruimd. Dat is het pluspunt van verhuizen. Toepasselijk om in het nieuwe huis eerst een huisjesquiltblokje te maken. Veel woonplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk hebben jullie verzet, maar nu kunnen jullie genieten van het heerlijke huis. Een prachtige kast, erg leuk dat je er boven glas heb zitten, zodat je je spulletjes kunt tentoonstellen. Mooi huisje, geniet van het patchen en handwerken.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je weer "op orde" bent. Jij geniet van het nieuwe huis en ik ga weer genieten van jouw blogjes.(en werkjes)
    groet petra n.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat je alles op orde hebt. De kast is prachtig. De inhoud ook zo te zien. En nu genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, wat zal dat een fijn gevoel geven om alles op zijn plek te hebben. En wat heb je een lau,e kast voor je quiltspullen. Heel veel plezier met het opnieuw oppakken van het quilten. Ik ben alleen nog benieuwd aan welk project je verder nog zit te denken.

    BeantwoordenVerwijderen