woensdag 15 juli 2020

Inpakken!

De titel van dit blog is wellicht in vakantie tijd een beetje misleidend. Helaas, dit jaar wordt er geen koffer of weekendtas ingepakt. Door de verhuizing van het bedrijf van DH hadden we al geen vakantieplannen, dus voor ons gooide Corona geen roet in het eten. Maar ik ben wel aan het inpakken!

Want die leuke felgekleurde patchwork of the crosses, die moeten natuurlijk wel op de een of andere manier aan elkaar gezet worden. En als je dan het tussenrandje aan de kleur zet, dan voelt dat voor mij altijd heel erg als inpakken. Het inpakken van een blok, wat eigenlijk al af leek. Maar inpakken, jeetje, dat is toch ook altijd weer een klusje!

Het stofje daar hoefde ik niet over na te denken, want die stip, die deed het al zo leuk als foto ondergrondje. Gelukkig had ik er al een keertje aardig wat van ingeslagen.


Vandaag maar eens aan het puzzelen geweest hoe je op z'n handigst inpakt. Ik wil de blokken op de punt gaan zetten, dat is ook helder. Dus eerst maar eens de drie tussenstukjes gestempeld (een heel bakje vol) en aan twee kanten aan 1blok gezet. Door het blok daarna op de stof te leggen kon ik heel goed zien in welke richting ik het vierkantje en de rechthoek moest stempelen.


Ik kwam er al snel achter dat elk blok in elk geval in alle hoeken een vierkantje nodig heeft. 


En dan komt elk blok er uiteindelijk zo uit te zien!


Met dit tussenblokje kan de hele boel dan verbonden worden, dus die heb ik ook een aantal nodig.


Het middenblokje geeft maar een minimaal accent, en dat is precies mijn bedoeling. 
En ach, als je dan toch aan het stempelen bent, dan maar meteen alvast een aantal blokken erbij toch?
Deze ligt klaar!
Samen met nog 3 blokken.


Als mijn berekening klopt, heb ik 33 blokken en 14 halve blokken nodig om een leuk quiltje te maken van 1,35x150 ongeveer. Het hoeven niet allemaal van die joekels te worden zoals deze:



Daar is de afgelopen weken ook weer hard aan doorgewerkt. 3 randen zitten eraan, de initialen en het jaartal zitten erop, het ovaaltje in de hoek al gekozen en gemaakt. Eigenlijk wordt ook deze quilt met de laatste ronde lekker, eh, ingepakt.
Nog een kleine eindspurt, en dan is ie in 1 jaar tijd gemaakt!


Alles ligt helemaal voorbereid voor het allerlaatste stukje!

Lieve groetjes!
Nathalie

1 opmerking:

  1. Zo zie je maar ieder nadeel heeft een voordeel,ik vind op vakantie gaan in deze tijd een groot risico .
    Maar er zullen altijd mensen zijn die denken dat ze hier niet mee te maken krijgen .
    Vind je blokken schitterend ,ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen