zondag 5 juli 2020

als er eentje bijna af is, dan mag je iets nieuws beginnen... toch?

Dat was de gedachte die al een tijdje door mijn hoofd ging. Want wat nou als al die hexagon-bloemen en sterretjes af zijn, dan heb ik geen makkelijk meeneem project meer! Help!

En dus trek ik dan mijn la met stempels open. Want makkelijk meenemen, lekker voorbereiden, dat staat voor mij synoniem aan stempelen met de stempels van Jeanneke. Inmiddels heb ik er een heleboel verzameld, want behalve de leuke patronen volgen vind ik het ook erg leuk om met al die losse stempels te spelen en ze te combineren.


De stempel van Patchwork of the Crosses had ik al een hele tijd in de la, maar nog niet gebruikt. Gewoon, omdat ik er niet uit was hoe ik dat ging aanpakken. Maar aangezien ik nu in een vrolijke en frisse periode zit leek me dat wel wat!
En dus zoek ik met mijn spiegeltje fantastische hoekjes en combinaties op (om er daarna achter te komen dat er helaas nog maar 3 van die bloemen in de stof zitten...)


Stempel ik het allereerste blokje


Om meteen aan elkaar te naaien. 
Ik kan gewoon niet wachten en wil het eindresultaat zien!


Dat gebeurt ook bij het tweede blokje...


Het derde, vierde, vijfde en ZESDE blokje volgen rap.
Maar ho! Handig meeneem-project?
Dat gaat het zo niet worden!
Gelukkig gaan we niet op vakantie, 
maar het zou wel handig zijn om af en toe een voorraadje te hebben liggen!


Fris, vrolijk en lekker gek.
Ik word extra vrolijk van het stippenstofje erachter.


Na een paar dagen roep ik mezelf tot de orde.
Eerst afmaken!!
Dus ril ik met het prym rollertje heel veel maantjes...


die samen op de allerlaatste rand voor de hexablommen en sterren komen.


Ik rijg ze om, en dan gaat het appliqueren heel snel en makkelijk.
Toch is 42 best nog veel...


De eerste rand zit eraan. 
Het wordt het sluitstuk van een jaar lang werken aan deze bjoetie!


Zoals je ziet komt de laatste rand met sterren er niet meer aan.
Mijn exemplaar is met de schulpend 2,65 x 2,15.
Lekker overmaats op ons bed. 
Nu al gigantisch...
Hoe zou die mevrouw in 1818 dat toch gedaan hebben?
Moet een vakvrouw zijn geweest!

Liefs!
Nathalie

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt.
    En zo lekker groot.
    Succes met stempelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende Quilts is dit geworden zeg.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg. Het origineel is dan wel supergroot. Mooi om met de schulpenrand te eindigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi dit allemaal.
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen