dinsdag 12 mei 2020

design wall

Nu ik lekker ga met de rondjes, merk ik hoe handig het zou zijn om een design wall te hebben. Omdat het meestal gaat over hele grote projecten moet dat een flinke muur zijn eigenlijk. Ik ben reuze benieuwd of jullie een design wall hebben, en waar je die dan hebt. Heb je een aparte quiltkamer, dan zal dat misschien makkelijker zijn. En van wat voor materiaal heb je m gemaakt?


Voorlopig heb ik even een tijdelijk plekje gevonden in het gangetje achterlangs, waar vroeger de patiƫnten liepen als ze van de wachtkamer naar de dokter moesten. Jaja, wij wonen in een oude dokterswoning. De rondjes zitten even gespeld op een tafelkleed. Er komen nog twee rijen onder, maar daarvoor was mijn kleedje te klein!
Meestal leg ik dit soort projecten uit op de grond, maar zoals je ziet... er ligt in het hoekje al weer een hondenpootje op. Ik kon nog net voorkomen dat hij er midden op plofte, want dat doet ie t liefst!


Ik heb echt weer even de smaak van de rondjes te pakken. Rondje 5 mag nog twee keer, ligt al geknipt klaar in het blokkenboek, en dan is die ook weer af. Dan zijn er 40 rondjes van de 90 gemaakt. Ik werk niet volgens een patroon van een ontwerpster maar heb nav de foto's die op internet zwerven zelf met manlief de rondjes getekend. Ze worden veel kleiner dan gebruikelijk is bij deze patronen, elk rondje is 7"/17,5 cm. Dat is dus behoorlijk klein, en daarom heb ik er zoveel nodig.


Rondje 5 is niet zo heel moeilijk. Wel heb ik voor elk rondje 20 verschillende stofjes nodig, waardoor je bij 6 rondjes dus uitkomt op 120 lapjes open vouwen en weer opruimen... Dat was de uitdaging voor dit rondje.

Bij rondje 4 zat de uitdaging vooral in het passend maken van het middenrondje. Toen dat eenmaal gelukt was ging het prima en zagen ze er zelfs ongestreken goed uit! Grappig om te zien hoe hetzelfde rondje er 6x totaal anders uit kan zien.


En zo vordert mijn vicktory quilt gestaag! (geen spelfout, maar bewuste naamgeving).

Liefs, en geniet van elk steekje wat je zet!
Nathalie

4 opmerkingen:

  1. Wow...knap zeg, zelfs patronen van rondjes tekenen, daar gaat best veel tijd inzitten. En dan wat een leuke variatie van rondjes, dit wordt een geweldige quilt. Leuk dat jullie in een voormalige dokterswoning leven, heel verhaal zit er achter, of niet dan? Ik heb een grote ecru-kleurige "laken"voor een kast hangen, beetje onhandig, maar ik "huis"met de lapjes op zolder, dus allemaal schuine wanden ;-)
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GEWELDiG, de kleuren de rondjes.... ik ben diep onder de indrukšŸ‘Œ

    Groetjes , Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je blog ziet er al net zo leuk uit als je quilts, mooi gedaan.
    Gr. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel heel mooi en wat ben je geduldig zeg! Wat je vraag van een designwall betreft. Ik gebruik de achterkant van een goedkoop plastieken tafelkleedje (geel met paaskuikens op...) uit het kruidvat. De achterkant voelt flanellerig aan en de blokjes blijven er zo op kleven en dan hoef je niet te spelden.
    Veel plezier met naaien

    BeantwoordenVerwijderen