dinsdag 21 januari 2020

Over hexjes en sterren

En dan ineens, is het toch weer zo ver dat alle hexagon bloemetjes gemaakt zijn. We kunnen over van hexjes naar sterren! En niet alleen alle bloemen zijn af, de driehoek rand zit er voor het gemak ook al aan! Op het lichte tussenstuk komen aan de bovenkant mijn initialen en onderaan het jaartal van finish, net als bij "de originele". Dat kan ik nu nog niet doen dus...


Even ter herinnering, ik ben dus bezig met ...
deze!


En nu mag ik dus sterretjes gaan maken. Een heleboel, dat kun je in een oogopslag wel zien! Ik wil overigens maar tot de geschulpte rand gaan, de laatste rand met sterren laat ik vervallen. Ik heb er echt wel weer zin in, even een ander vormpje door je handen kunnen laten glijden. Ik ga stempelen met het 1" 60 graden diamond stempeltje van Jeanneke. En de 1" hexagon er natuurlijk tussen. De hele quilt is tot nu toe met verschillende maten stempeltjes gestempeld.
Ik ben heel benieuwd hoe het er weer uit gaat zien. 


Voor de gein heb ik gisteravond het affe stuk alvast op ons bed gelegd. Daarop ligt nu de Nearly Insane, maar die is eigenlijk te klein (vooral te smal). Het lijkt alsof ik met de 1,40x1,50 al een heel eind ben, maar als je de oppervlakte uit gaat rekenen dan ben ik nog niet eens op de helft!

Vandaag maar eens wat sterretjes voorbereiden!
Wat gaan jullie doen?
Liefs, Nathalie

6 opmerkingen:

  1. Wat wordt hij mooi. Ik ben de huisjes aan het quilten daarna Phebe dus ik ben nog wel even bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt weer een prachtige quilt. Het stempelen mag ik ook graag doen werkt lekker snel. En sterretjes maken is nu "in". Veel plezier met je sterren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig patroon heb je weer. Je schiet ook mooi op, en het wordt geweldig. Veel plezier met je sterren maken. Van wie is het patroon trouwens, nog niet eerder voorbij zien komen. Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt dit een prachtige quilt! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt en de stempels van Jeanneke zijn geweldig.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En wat wordt hij evengoed groot als ik het zo op bed zie liggen. Succes en veel plezier met maken!
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen