donderdag 30 mei 2019

quilts in progress!

Als je braaf regelmatig quiltsteekjes zet worden al die quilt tops ooit ook echte quilts! De eerste van de stapel die dit jaar ontstaan is mag al echt een quilt genoemd worden, inclusief binding en label. Ze heeft een mooi plekje gekregen in onze hal als je binnen komt. Dit quiltje zal me voor altijd herinneren aan de periode dat we onze tuin hebben aangelegd, de planten zorgvuldig hebben gekozen, een waterplek hebben gecreĆ«erd waar vogels hun weg naar vinden en insect-vriendelijke plantjes die heel veel hommels, bijen en vlinders trekken. En dat... midden in de stad! 



Het grote insectenhotel op de achtergrond van de perenboom is een knutselproject van mijn lief en onze zoon. Zo leuk! 

Ondertussen is de hexagonen quilt al half gequilt. Die wil onze dochter dan weer op haar bed, hoop dat dat voor het najaar gaat lukken. Als ik dit tempo een beetje vol weet te houden zeker wel!


En ook alle 14 rondjes zijn af. 





Ze zijn heel erg fleurig door het stofgebruik, veel gekker dan anders, maar toch als ze allemaal bij elkaar liggen is er eenheid en rust!

Zelfs voor de rand van deze quilt ben ik al plannen aan het maken en vond ik het (voor mij) perfecte stofje in de kerk in Amersfoort!

Nu kan ik gaan nadenken wat er ooit in mijn rondjesrand mag. Geen personen, maar wat dan wel?

en.... tromgeroffel... is de eerste rand klaar van de engelse mandjes! Het gaat niet snel, ik heb er niet altijd zin in, maar ooit moet dit project toch ook afkomen!


Liefs, ik hoop op een paar mooie dagen en steekjes in de tuin!
Nathalie

6 opmerkingen:

  1. Prachtige quilt en zo te zien heb je nog genoeg onder handen, geen tijd om je te vervelen.

    Gr Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De oud engelse mandjes quilt ziet er ook prachtig uit. Wat een werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk weer een quilt af en meteen als blikvanger in je hal. Een quilt met ern verhaal. Komende dagen lekker genieten van je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je ijverig, allemaal prachtige werkstukken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi allemaal, je tuin, quilts maar waar je nu mee bezig bent vind ik echt geweldig, die kleuren zo mooi. Hoe krijg je het toch iedere keer voor elkaar.
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt wel heel veel gedaan hoor en allemaal even mooi! Wat een discipline.šŸ¤—

    BeantwoordenVerwijderen