woensdag 16 december 2015

De laatste quilttop die in 2015 af zal komen... is af!


En klaar is dit project! De vulling is al in huis, dus hij kan gedubbeld worden ook nog, want de achterkant ligt al even te wachten...


Ik denk dat het stiekem toch een hele leuke quilt is geworden. Tussendoor heb ik zoveel twijfels gehad, zo vaak gedacht waar ben ik aan begonnen... Maak ik er toch een grote mozaïek van, toen de Japanse rand eraan en de enorme blauwe rand die als uitdaging lag om mooi gevuld te worden. Ik vind het wel geslaagd en in de stijl van de Japanse stofjes, de quilt heeft een Japans gevoel, de achterkant versterkt het.

In juni 2013 startte ik met dit project, even aan gewerkt en het bleef twee jaar in de kast. Maar 2015 is het jaar van het afmaken geworden, en zo was deze dreigende ufo (of was het al een echte ufo) toch nog een quilt geworden. 

Ursula's mozaiek, juffies quilt... allemaal niet meer toepasselijk. Het krijgt een nederlandse naam, met een japanse uitstraling... Kleine draak. Een mooie naam voor een draak van een quilt, haha! Ik hou wel van een beetje humor bij een naam. 

En wat het rare is... deze quilt is helemaal niet fotogeniek (ook al weer zo drakerig) maar in het echt is ie veel en veel leuker om te zien. 

Liefs, Nathalie
(nog steeds schilderwerk hier, dus quilten schiet niet op!


12 opmerkingen:

  1. Prachtige Top en Achterkant geworden hoor!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met veel plezier heb ik in 2015 je blog gelezen en al je mooie quilts bewonderd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het een pràchtige quilt geworden ! Ik ben er echt van onder indruk !
    Die achterkant vind ik ook erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, de bloemenrand is helemaal top.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! en als ie in het echt nog mooier is nou dan bof je helemaal. Geweldig.
    Veel plezier van dit draakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Just beautiful!!! Have a great Christmas.
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is prachtig. Alvast fijne dagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een parchtproject is het geworden, mooi resultaat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een supergoede beslissing om deze uit de kast te halen en af te maken, want wat is hij mooi geworden! Ik vind je kleurenkeuze geweldig, en die achterkant ook zo leuk. Dat wordt een pracht-quilt!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So beautiful, love the pretty patterns of the tops.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! ook de achterkant is een juweel!

    BeantwoordenVerwijderen