zaterdag 1 september 2012

open dagen!

Overal zijn de open dagen, je kunt niet alleen buiten merken dat het weer gaat omslaan. We gaan ons opmaken voor een quilterige herfst en winter! Hoewel, vandaag was het natuurlijk heerlijk, en zoals het er nu naar uitziet kunnen we de komende dagen ook nog écht genieten. Maar, de avonden worden korter (ik heb net de eerste lampen al aangemaakt hierbinnen) en 's morgens is het met een graad of tien toch echt bibbertjesfris ineens als je op je fiets stapt.

Allereerst was ik woensdagavond even in Oisterwijk om het cursusprogramma te gaan bekijken. Allerlei verleidingen en leuke dingen om te doen! Ik twijfel... zag leuke dingen met Keltische knopen, en de rondjes lokken ook daar. Maar misschien moet ik me eerst maar eens storten op de vier projecten die ik onder handen heb. De engeltjes zijn 2/3 gequilt. De frisse start kan in de quiltring, maar mag nog even wachten tot de engeltjes klaar zijn. De winding ways ligt even stil (moet witte stofjes tekenen en knippen en dat is geen hobby... zou willen dat er een stempeltje voor was!) En dan heb ik natuurlijk nog de mandjes...

Vooral dat laatste is een erg verslavend werkje op het moment. Ik heb mijn angst overwonnen en ben begonnen met het middenstuk:
't zijn een beetje belabberde foto's zo in het avondlicht, maar je krijgt toch een idee.

Een totaalplaatje!

En jullie spotten vast dat lekkere stapeltje linksboven! Dat ziet er van dichtbij zo uit:
Vandaag was ik voor 't eerst bij de Quilthoeve in Naaldwijk. Ze hadden er heel veel jummie stofjes, dat was lastig kiezen! Maar ik ging voor wat extra opvallende accentstofjes, en ik denk dat dat wel gelukt is! (het is wel een heel raar setje zo bij elkaar, maar mooi dat het wordt!)

Gisteren was ik ook al zo goed geslaagd bij de open dagen van de Quiltsteek in Best:
Ik hoop dat je vullingen er nog inzitten nu! Het is wel suikerzoet zo! Ik had echt wat lichtere accentstofjes nodig.
Ik vind het trouwens steeds leuker om met van die knotsgekke stofjescombinaties aan de slag te zijn. Ben een beetje van mijn French General verslaving af geloof ik! (alhoewel, daar heb ik ook nog aardig wat van, daar kan ik nog wel wat moois van maken!)

Bij de Quilthoeve stonden buiten ook allerlei geweldige kraampjes! Voor hele lieve kleine prijsjes je slag slaan! Zo kocht ik dit stapeltje:
En deze gezellige kip:
Ze zit hier lekker te broeden op al mijn ideeën denk ik!
 
 
Ik duik zo lekker met een sterretje op de bank!
 
Fijn weekend!
Liefs, Nathalie

1 opmerking:

  1. Wat leuk, al die open dagen. Het begin van je middenstuk ziet er al veelbelovend uit. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen