maandag 22 augustus 2011

30 vierkantjes minder...

Een tijdje geleden vertelde ik al over de 250 vierkantjes van 2 1/2 inch die ik heb liggen door de actie met de engeltjesquilt. Ik had ze allemaal al keurig geknipt, maar omdat ik voor witte vierkantjes koos bleven alle gekleurde vierkantjes over... Inmiddels zijn het er 30 minder.

Op de weblog van Jeanneke staat een tutorial hoe ze van een dresden plate een speldenkussentje maakte. Dus, 30 vierkantjes eraan gewaagd, en een schattig kussentje rijker.


Tijdens het maken kwamen er wel allerlei herinneringen boven... Je moet er namelijk kartonnetjes voor bekleden met stof en die aan elkaar naaien. Hoe zat 't ook al weer? O ja, een Ufo, die staat hiernaast al een hele tijd vermeld!
Hexagonnenheks Gonnie is het! Bij eusjewel kocht ik ooit het patroon van deze pop

Haar jurk is helemaal gemaakt van hexagonnen. Ik kocht leuke kleine hexagonnenmallen, en na zo'n 150 stuks was de voorkant van de jurk eindelijk klaar, en was ik erachter dat ik dat gedoe met kartonnetjes en stof niet zo erg leuk vind... Of komt het door de stofjes? Ik heb er namelijk heel veel groen en een beetje paars voor gebruikt, eigenlijk helemaal niet zo mijn kleuren (nou ja, paars wel, maar groen absoluut niet). Voor een heks leek het wel wat toen...

Dit is mijn enige ufo, dus eigenlijk mag ik niet mopperen, maar ja. Wat denken jullie ervan?

4 opmerkingen:

  1. Mwa, ik hou wel van groen, maar ik vind deze ook niet zo leuk. Misschien de jurk gewoon van stof maken, want het is wel een leuk patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je enige ufo??!! Hoera!! Wat knap!!
    Ik denk dat het juist wel leuk is voor een heks,..
    In een koffiebadje dat het felle eraf gaat en weg is je Uffo,..
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal eens met Wilma, meteen aan beginnen zou ik zeggen! Je kunt er ook ipv koffie, een theebadje aan wagen. Laat je haar zien als ze af is? Succes! Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Speldenkussentje is prachtig geworden. Maar 1 ufo? Dan mag je trots zijn op jezelf.
    Als je het echt niet leuk vindt kan je van hexagonnen ook leuke speldenkussentjes maken...

    BeantwoordenVerwijderen