maandag 3 oktober 2016

Heerlijk herfstig! Perfect Quiltweer!

De afgelopen dagen merk je toch echt dat de herfst in aantocht is. De kachel springt nog net niet aan, maar frisser is het wel in huis. De dagen zijn al beduidend korter, en als straks de klok verzet is...

Enkele weken geleden werd de Antique Wedding Sampler al een dubbeltje. Dat mocht deze keer gelukkig in de keuken van mijn ouders, want met zo'n JOEKEL van een quilt heb je toch echt flink wat ruimte nodig! Voor de achterkant werd het mooie stofje van Mary Koval gekocht, ik ben er erg mee in mijn nopjes!

Daarna komt altijd de grote vraag... hoe ga je quilten? Nou, ik heb besloten om met 1" en 1/4" motieven te gaan werken. Het eerste blok was makkelijk... rasteren maar! Horizontaal en verticaal werden banen om en om aangebracht. Ik vind het wel een stoer effect hebben.


Daarna volgde deze ster. 
Hierbij vind ik zelf dat het quiltmotief de ster versterkt.


En nu bezig met dit blok!


Het is leuk puzzelen in elk geval. En ook erg leuk om te zien hoe je bepaalde blokken echt kunt versterken door te quilten. En gelukkig vind ik quilten ZALIG! Zo ontspannend dat ik bijna niet kan stoppen! Willen jullie dat ik steeds de blokken laat zien die gequilt zijn of geloven jullie t wel? Laat maar even weten!

Liefs, Nathalie

16 opmerkingen:

  1. Het lijkt me leuk om de blokken te zien die je hebt gequild .

    Succes Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het stofje voor de achterkant is helemaal perfect voor deze quilt. Wat voegt hand- quiltwerk toch veel toe aan een quilttop!Laat de blokjes maar zien hoor!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend achterkant stofje en quilten is ook heerlijk om te doen, vooral als het wat frisser is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige quilts maak jij toch👍,schitterende kleurencombinaties en heel mooi quiltwerk. Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag laten zien, ik leer hier van. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your quilting design looks beautiful!
    I love your quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geniet mee van je quiltwerk. Het maakt he blokken nog mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zijn je gequilte blokken !

    Gr Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil ze graag zien, want het gaat heel mooi.
    gr,petra n.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Graag wil ik ze zien, je gequilte blokken, want ik geniet er van en het werkt inspirerend, omdat quilten juist niet mijn favoriete werkje is. Ze worden echt prachtig!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat wordt je quilt mooi !! echt mijn kleuren.
    Ik geniet steeds van je quilt op je startpagina ben zelf met het patroon eens begonnen in rood met oud beddengoed maar jou blauwe vind ik echt helemaal superrr.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om het quiltwerk te zien en hoe het een patroon kan versterken. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Laat alle blokken maar lekker zien.
    Ben zelf nog geen ster ik het verzinnen van een patroon.
    En zo kan ik heel veel van je leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig. Echt genieten. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nee alle blokken laten zien aub ze zijn zo mooi .... kan er nooit genoeg van krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Please I would love to see all the blocks, it's a lovely quilt.
    I enjoy your blogs very much, thank you

    BeantwoordenVerwijderen