dinsdag 27 september 2016

Huisje bouwen

Dat is waar ik de laatste tijd vooral mee bezig ben. Huisje van stof, dat nog wel, want het echte huis dat duurt nog even natuurlijk!


Het middenstuk vordert en vordert, en voor de dogtooth rand heb ik gekozen voor een pittig randje! Met al die kleuren, ook in de bloemenrand, mag dat ook best vind ik. Hieronder zie je dat de stengel van de bloemenrand ook alweer in wording is. Zo lekker om alvast een beetje vooruit te kunnen kijken!


Ik merk dat ik het echt heel lekker vind om aan deze quilt te werken. Applique, maar ook priegelig patchen (wat ik stiekem echt veel leuker vind dan ik van te voren dacht). Dat priegelig patchen blijkt nog behoorlijk lastig om alles recht te krijgen! Het hoekje rechtsonder is nog niet gestreken, de rest wel. De blauwe cornerstone is vervangen door een pittig (alweer, pittig) dobbelsteentje!
Als je de foto's zo op een rijtje ziet zie je wel dat alles mooi matcht.


En ondertussen nemen we nu de tijd om plannen uit te werken, en allerlei dingen uit te zoeken. Keuken, badkamer, wc... Nog nooit gedaan! We kwamen altijd in een kant en klaar gespreid bedje, en tja, dan doe je 't gewoon met wat er is. Dit is ook wel weer erg spannend en leuk!

Liefs!
Nathalie

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat middenstuk !!
    Succes hoor met je stoffen en stenen huis.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap om er zo een heel eigen quilt van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi huis is het geworden. Ben ebnieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen