zaterdag 26 september 2015

Sund

Een echt begrip hier in het zuiden van het land... sund. Soms kun je ergens echt sund van maken. Bijvoorbeeld die halve appelflap die je kinderen laten liggen. Da's sund. Zonde... jammer... En als je 'm dan opeet voor je kindje dan heb je een probleem. Word je dik van 't sund.

Sund dus. Echt sund zijn die zakjes met diamanten en hexjes die over zijn gebleven van mijn ik-ga-een-andere-rand-aan-de-mandjes maken avontuur. Hele zakken vol geknipte diamantjes en hexjes... dan gaat het broeden, want ojee, wat doe je ermee? Je kiept het niet zomaar in de prullenbak. Da's sund. Maar wat dan wel?


Weet je wat? Toch maar eens even stempelen. Ergens lag nog een 0.75 inch stempeltje...


Die passen lekker op die lapjes zeg!
Ik stempel en stempel, en de randjes knip ik later bij...


Maar wat zijn ze klein! 
Echt ieniemienie...


En als je ze dan aan elkaar prutst krijg je zoiets. 
Een scrappy driehoekje.
Wordt vast leuk! 
Net zo leuk als die ieniemienie ohio sterretjes...


Even m'n vingerhoed erbij.
HEEEEEEEL ieniemienie:)
Het driehoekje meet van punt tot punt 3,5 inch. Da's net geen 9 cm...


En zo ziet dat eruit tussen lichte achtergrond lapjes. Da's leuk... afwisselen met gewone driehoeken?
Ach, we zien wel. Eerst maar eens de berg diamantjes opmaken!

Zo wil ik best dik worden van 't sund!
Liefs Nathalie

9 opmerkingen:

  1. ziet er al heel erg leuk uit hoor.gr.hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig! Inderdaad "sund" om die lapjes te laten liggen, het ziet er enig uit zo!
    En wat een handig stempeltje, zo helemaal doorzichtig, kan je goed zien wat het wordt. Mag ik je vragen waar je dit stempeltje vandaan hebt? Alvast dank en heel veel plezier met dit nieuwe project!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig om ze zo te verwerken en ik ken ook het woord sund en de betekenis. Leuk om het weer te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sund...... dat klinkt heel bekend . Leuke oplossing heb je voor de kleine restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat een schattig blokje met al die kleine stukjes.
    Nou is Sund ineens geen Sund meer.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super idee, nieeens "sund" !!!!

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen