maandag 30 november 2020

Kleurige Kleine Mandjes

 Al jaren staat deze quilt op het lijstje in mijn hoofd. De kleine mandjes. Lekker simpel werkje, makkelijk mee te nemen, en oh, zo leuk. Maar toch kwam het er steeds maar niet van. Steeds kroop er een ander project tussendoor, en werd de stempel om deze mandjes makkelijk te kunnen maken weer terug in de la gelegd.

Tot ik een week of twee geleden de foto van Petra Prins Amsterdam zag... en ik mijn eigen rondje ook kon leggen. Wat zou het leuk zijn om met deze gekke kleurige stofjes aan de mandjesquilt te beginnen! Wat een inspirerende kleurencombinatie! Lekker bloemetjes, gekke stofjes, modern en repro door elkaar. Heerlijk!

 
Zo gezegd, zo gedaan! Terwijl het (langer) wachten was op de pakketdienst door alle drukte in deze tijd, kon ik gelukkig alvast aan de slag met de lapjes die ik al in mijn lades had zitten. Gelukkig waren dat er ook al een heleboel. Want met deze kleintjes van 3" vierkant heb je wel heel veel verschillende lapjes nodig om tot een leuk aantal te komen. 


Een week lang was het een bende op mijn huiskamertafel. 
Gelukkig kan dat hier in huis, er hoeft niet aan gegeten te worden, 
daar is de keukentafel voor.


Er werden al wat verschillende kleurtjes mandjes gemaakt, 
gewoon, om te kijken hoe gezellig ze zijn 
en of de achtergrondstofjes leuk matchen en niet te druk zijn.


Maar ik ben volmaakt tevreden.
En toen kwam dus dit gezellige doosje.
En werd die huiskamertafel opnieuw een enorme wanorde.


Maar nu, nu liggen er zo'n 160 kleine mandjes in regenboogkleurtjes voorbereid!


En zitten ze allemaal op kleur in zakjes
In een gezellig doosje 
te wachten tot ze aan de beurt zijn om gemaakt te worden.


Liefs! Nathalie

5 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier met je mandjes, ziet er kleurrijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er gezellig uit ,heerlijk een nieuw project .

    Gr Pien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, ik heb vorige week dezelfde stofjes gekocht en ik kreeg ook het zelfde lapje er bij met die schaartjes...nu nog verzinnen wat ik er mee ga doen.
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk project. Fijn om alvast zoveel voor te bereiden, zodat je steeds iets pakken kan.

    BeantwoordenVerwijderen