donderdag 4 juli 2013

Afmaken!

Dat is volgens mij een toverwoord onder de quiltsters... afmaken. We zijn (ik durf hier best niet alleen voor mezelf te spreken) heel goed in het verzinnen van nieuwe projecten. Er is gewoon veel te veel moois om ons heen, stofjes én uitdagende quilts.

Maar afmaken hè, zucht... da's ook een kunst. Gelukkig heb ik de afgelopen jaren als quiltster al behoorlijk wat afgemaakt. Da's te zien in het rijtje hier rechts. Quilts waar ik stuk voor stuk trots op ben. Ufo's heb ik gelukkig bijna geen... de witte quilt is er een geworden, daar heb ik echt al in geen twee jaar een steek aan gezet. Dat geeft ook even niks, want met die quilt heb ik geen haast. Ik maakte af en toe een blok, en ooit groeit die wel aan elkaar tot een heuse quilt. Quilt-as-you-go manier. De hexagonnenheks, een countrydoll gemaakt van hexagonnen is ook een Ufo. Misschien moet ik die komende herfst maar eens proberen af te maken.    

Nee, dan mijn lopende projecten. Inmiddels zijn dat er vier (en dan tel ik de flanellekes voor DH stiekum maar niet mee...). En wat is mijn ervaring: vier is teveel! Teveel tijd verdelen, te veel kiezen waar ik mee verder ga, waardoor er af en toe iets blijft liggen.

Dus heb ik me voorgenomen dat ik nu eerst maar eens de Winding Ways helemaal ga afmaken. Moet lukken, want inmiddels liggen 32 blokken (oh nee, 31, want eentje heb ik gisteren al in elkaar genaaid) te wachten in dit doosje. Keurig per blok bij elkaar gespeld.



Als ik ze alle 32 in elkaar zet en aan de WW zet, dan is de quilt 1,65 vierkant. Met nog een rand rondom van halve blokken waardoor ik een ronde rand krijg (uitdaging!) is de quilt dan 1,80 vierkant. Mooie maat toch?

En als het dan herfst is kan ik deze beauty mooi gaan quilten...

Ondertussen begint er in mijn hoofd ook wat moois te broeden voor de rand van het oud-engelse mandjes middenstuk. Maar daarover volgende keer...

Dit is dus mijn zomerplan voor dit jaar.... Wat is jullie zomerplan?

Fijne week!
Liefs, Nathalie

12 opmerkingen:

  1. Ik heb geen echt plan.
    Ga gewoon verder met mijn blokjes van de SBS en gisteren een heerlijk tijdschrift met borduurpatronen gekocht. Dus ik ga ook lekker uit de zon zitten borduren.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi,
    Ik vind het een goed plan!
    Begon ik dit jaar met het goede voornemen:
    eerst afmaken waar ik mee bezig ben en er is stiekum van alles
    bijgekomen.
    Dus. . . .quilten Liene's quilt!!!
    fijne dag,
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak ook eerst een aantal dingen helemaal af, voordat ik mij onderdompel in nieuwe dingen. Maar dat kost wel moeite hoor, best wel
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plannetjes borrelen in mijn hoofd en je wilt niet weten hoe hard ik op de rem probeer te trappen om ze voorlopig geen kans te geven, afmaken is het toverwoord en ik probeer me er aan te houden. Succes met je mooie bijzonder inspirerende WW.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Nathalie gelukkig is bij de ww klaar op de rand na ,maar ik heb nog geen achterkant stof dus die wacht tot september wil hem wel gequilt hebben voor januari 2014.
    dan de mandjes die ligt ook klaar om te quilten en gisteren ben ik begonnen met de hexagonne quilt uit het boek van di Ford om te quilten. maar ik ga wel beginnen met de burnt voor mijn dochter. sorry.

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms wordt ik iebelig als ik zie wat er nog af moet en laatst werd ik iebelig omdat er naar mijn gevoel zo weinig UFO's overbleven (en dan zijn het er zeker meer dan 4). Soms (en de laatste tijd wat meer) heb ik van die momenten dat ik niet weet wat voor stoffen ik ergens voor zal uitzoeken dus dan ben ik blij om een kant-en-klare UFO te pakken. Moet je dus nagaan dat ik zelfs het hebben van UFO's in de loop van de tijd ga waarderen.
    De love entwined trekt erg veel en gek genoeg weet ik daar al weer heel goed wat voor kleurtjes etc. Ik probeer het nog even in te houden.
    Er liggen alweer wat tops klaar om gequilt te worden maar dat stel ik uit tot de herfst.

    Succes met je voornemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een waar woord over dat afmaken, ik begin te vaak al weer iets nieuws, maar heb me echt voorgenomen ook weer dingen af te maken. Succes met jouw plannen voor de zomer, de winding ways wordt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love to finish projects, but also enjoy the slow progress I make. Love your project!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed voornemen. Ik ben ook veel aan het afmaken, heb er nog een stuk of 5 onderhanden van de 11. Ik wil deze zomer graag de randen van de Antieke eraan hebben en de broderie perse quilt af. Ps je hebt een leuke blog met prachtige quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Precies het zelfde ik ga eerst afmaken en dan mag ik van mezelf met wat anders beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi, ik heb me ook voorgenomen om eerst enkele Ufo's af te maken. Het wordt nu nl. vervelend dat er op zoveel plekken nog projecten liggen te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi, ik heb me ook voorgenomen om eerst enkele Ufo's af te maken. Het wordt nu nl. vervelend dat er op zoveel plekken nog projecten liggen te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen