zondag 9 juni 2013

Om te oefenen...

maakte ik blok 60 van de Nearly Insane nog gekker. Nou ja, mijn NI zou toch al gekker worden? Waarom oefenen dan? Ik hik een beetje aan tegen het-blok-met-de-meeste-stukjes. Nr 18, met meer dan  bijna 250 stukjes in een lapje van 15x15 cm... Om het nog even voor me uit te kunnen schuiven lag blok 60 al geseald klaar. Maar 17 stukjes, da's dan weer echt weinig...

Dus, een beetje gekker. Liefst meer dan 40 stukjes (hoewel ik dat aantal al lang niet meer als standaard hanteer). Geodriehoek erbij, een beetje tekenen, en dan krijg je dit:


Lijkt misschien niet zo'n groot verschil. Dat hoeft ook niet, dat wil ik ook eigenlijk niet. Want het moet er wel mooi en rustig soms uit blijven zien, als het allemaal zo enorm veel stukjes zijn zou de quilt ook te onrustig worden. Nog even twee foto's waarop je duidelijk het subtiele verschil ziet:



Zo, nog 'even' 3 hoeken op de mandjesquilt appliqueren, want dat ligt al klaar. En dan... Blok 18, Here I Come!

Fijne zonnige zondag!
Nathalie

3 opmerkingen: