vrijdag 11 mei 2012

Zo, dat was een hele bevalling!

Maar mandje 1 is klaar... Ik denk dat ik in totaal wel een uurtje of 12 zoet geweest ben met dit dingetje. Dat belooft wat als het 22 mandjes moeten worden, en dan alleen nog maar de mandjesrand klaar is. Over middenstuk en buitenranden nog maar gezwegen...
Ik heb wel zitten mijmeren hoe dat zo'n 200 jaar geleden gegaan is, met deze quilt. Niks geen freezerpapier en Yli zijdegaren waarschijnlijk. Nu werk ik verder ook niet met iets speciaals (geen plakstift, maar rijgen en aantrekken, en ook niet op zijn plaats plakken maar met kleine applique speldjes, die met het witte kopje). Maar zonder freezer papier dit voor elkaar krijgen, dat moet ook een hels karwei geweest zijn!

Ik snap nu denk ik wel waarom ik in blogjesland niet zoveel over deze quilt terug kan vinden. Of het een ufo wordt, zoals ik ook al ben tegengekomen. Of dat ik enthousiast over enkele blokjes lees, en daarna niets meer... Is het echt zo'n kreng om te maken? Dat niet vind ik, ik vind het super leuk en een uitdaging, maar jeetje, wat gaat er een tijd in zitten en wat heb je (denk ik nu) een Enorm Doorzettingsvermogen nodig. Misschien heb ik het na mandje 10 ook wel gezien...

Na deze overpeinzing is het wel tijd voor Resultaat! En het mag er zijn, ongestreken en wel.

Klikkerdeklik op de foto, dan wordt ie één keer zo groot.

Het mandje is voorzien van de stitchery waardoor het een mandje wordt. Het hengsel heb ik gemaakt met een mini-kettingsteek met Venne Colcotton garen.

Ik maak dus, zoals je misschien kunt zien, géén gebruik van de Threadbear patronen. Die zijn me te strak en te netjes. Ik vind juist het rommelige gedoetje van de originele quilt zo mooi. Soms is het zelfs nadenken of het een blaadje is wat je op de foto ziet of wat anders. De bloemblaadjes zijn ook allemaal heel verschillend, en overlappen niet. Ik heb vooral erg goed naar het origineel gekeken. Mijn kleuren zijn wel wat helderder en meer aanwezig.

Op naar blokje 2!
Fijn weekend allemaal!
groetjes, Nathalie

3 opmerkingen:

  1. Het mandje is prachtig, zelfs ongestreken (ik zou hem helemaal niet strijken), ja, je hebt wel een lange adem nodig, hoewel, 22 dagen van 12 uur en je bent er :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk mandje, je hoeft het echt niet te strijken. Lekker zo doorgaan!!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is wel beeldig hoor, je hebt wel resulaat van je werk. Mooie stoffen en ook mooi gebruikt, ben benieuwd naar het volgende mandje .....

    BeantwoordenVerwijderen