maandag 23 januari 2012

Zomer in de bol!

Af en toe mijmeren we hier over de zomervakantie. Zeker als het weer even niet wil, dwalen de gedachten af naar een lekker zonnetje. Nu heb ik dit jaar een quilt-agenda. Elke week staat daar een leuke inspirerende quilt naast de weekplanning. Soms is ie ook wat minder natuurlijk, maar er zitten juweeltjes bij! Bij het invullen van de zes weken zomervakantie hier in het zuiden des lands kwam ik op een bladzijde deze foto tegen:
Een superleuk picknick kleed, gemaakt van spijkerbroeken. Wat een leuk idee! De oude spijkerbroeken van de kinderen gaan de komende tijd helaas niet naar lieve nichtjes en achterneefjes, maar ga ik gebruiken voor een kleed zoals dit. Helemaal precies hetzelfde wordt ie niet denk ik, misschien ga ik wel met sashings ertussen werken, maar het idee vind ik super. Ik denk dat ik hier zonder patroon wel uit kom ook. De spijkerbroek zakken op de hoek zijn er trouwens speciaal opgezet zodat je er een zware steen in kan stoppen en het kleed niet weg gaat waaien. Mocht je op zoek willen gaan naar het patroon, het is de 'rugged picnic rug' van Mandy Shaw, en komt uit het boek 'Quilt yourself gorgeous'.

Ondertussen ben ik weer flink met de quilt voor DS aan de slag geweest, blok 5 is af!
Ik ben nu toch wel zéker op de helft, de quilt heeft 9 blokken, dus voor de laatste 4 ga ik er even tegenaan!
Verder is het besluit genomen over het vorige item, de quilt 'warm hart' alias de 'sweet memories quilt' gaat verder met de lichte blokken en kleine vierkantjes. Dank jullie wel voor alle lieve reacties, het was fijn om ze te lezen! De naam 'warm hart' ga ik wijzigen, 'frisse start' lijkt me toepasselijker, haha! Wie weet met wat voor naam het beestje ooit nog hier in huis als affo ligt!

fijne dag verder, ik ga vanavond aan de engeltjes quilten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten