dinsdag 17 mei 2011

Met grote trots

kan ik melden dat de slingerrandjesdeken, in Nederland en België beter bekend als de Antieke Quilt van Guute, af is! Tadaaaaaaaaaaaaaaa! Nou ja, af... de top dan hè. Sandwichen en quilten moet nog gebeuren...
De hele voorkamer is zowat ontruimd om deze foto te kunnen maken. Volgens mij zonder flits deze, de kleuren komen aardig uit. Ik was een beetje zenuwachtig of hij niet te erg 'bubbelt'. Want de laatste randen heb ik eigenlijk niet goed meer kunnen controleren of alles wel recht en vlak was. Zo op het eerste oog heb ik het er niet slecht vanaf gebracht. Dit is mijn eerste met de hand gemaakte quilt! Zonder eigenlijk veel ervaring aan dit stukje begonnen... ach, een mens moet af en toe wat Lef hebben.

Ik ben reuze trots en tevreden. Heb ook zin om te gaan quilten... eerst even wachten tot ik een goede gelegenheid heb om te gaan dubbelen. Daar heb ik al wel alles voor in huis! Denk alleen dat dat ook aardig wat tijd in beslag gaat nemen...

Het laatste randje heb ik trouwens aangepast, want ik had behoorlijk wat stroken van 10 cm om kleine stukjes uit te knippen, en daar gingen de vierkanten van de buitenste rand niet recht van draad uit. Dus heb ik ze verkleind van 11,5 cm origineel naar 9 cm. Komt het op de hoekjes niet netjes uit, maar dat mag de pret niet drukken, dat was op de foto van de échte antieke ook niet!

5 opmerkingen:

  1. Je mag heel erg trots zijn op jezelf!! Hij is prachtig geworden!!

    Succes met over de vloer kruipen....
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is hij mooi geworden. Hij is idd heel groot. Ik ben nog niet zover.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mag terecht heel trots zijn! Hij is prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, je hebt nu in ieder geval al heel wat ervaring! Hij is prachtig! Wat een karwei voor een eerste quilt, daar kun je werkelijk trots op zijn.
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat super, dat deze top klaar is. Erg mooi geworden, en ook al gesandwiched, zie ik. Veel succes en plezier met quilten.

    BeantwoordenVerwijderen