dinsdag 8 maart 2011

Melancholie

Voor 't laatst glijden ze door mijn handen om er De Schaar in te zetten... de stofjes van de slingerrandjesdeken... zucht...

Wordt er een beetje melancholisch van. De stofjes zijn de afgelopen jaren (hoe lang ben ik eigenlijk met deze top al bezig???) vaak door mijn handen gegaan. En nog steeds natuurlijk, want ik ben nog steeds bezig met rand voor rand in elkaar te zetten. De stapel stofjes die ik uitgekozen had is flink geslonken. Sommige stukjes daar kan ik nog net één stukje uit knippen voor de laatste twee randen. Bij anderen kan ik nog gul vier stukjes (voor elke rand twee) knippen, maar dan zijn ze ook op. Weer andere zijn (soms gelukkig) nog lang niet op, zoals die ene mooie oranje die er in zit... dat was een halve meter, en daar is tussendoor ook al een stukje van in de lentequilt terecht gekomen. Maar toch, het stapeltje stofjes wat terug in de dozen gaat is akelig klein hoor!

Een stofje had ik achteraf niet in de antieke willen doen, maar ach, hij zit er toch in... Het is een hele lichte blauwe, voor wat ik toen voor zigzagje aan zag, maar wat later bij nadere bestudering in elkaar gehaakte kerstboompjes bleken te zijn. Gelukkig zijn de stukjes zo klein dat het niet zo erg opvalt, en ik heb ze gewoon laten zitten...

Enkele piepstukjes antiek blauw mogen nog mee doen voor een hoedje of schoentje bij de engeltjes quilt.
Zo gaat dat met stofjes...

Mijn werktafel is een rommeltje, kijk maar:
Maar goed, ook wel een heerlijk idee dat er langzaam aan een eind komt aan deze mega klus.
Langzaamaan gaan mijn gedachten al naar andere tops, want tja, ook de engeltjes zijn op de helft...

Iemand nog een hele goeie tip?? Dan hoor ik die graag! Welk patroon raden jullie me aan?

1 opmerking:

  1. Wat ben je al ver met 'de antieke slingerrandjesdeken' Ik wist niet dat het einde al in zicht was. Is de 'home sweet home' iets voor jou, met hier en daar wat eigen veranderingen?

    BeantwoordenVerwijderen