woensdag 15 februari 2017

stoffige zaken

'T is dat ik het hier graag over stoffige zaken heb. Liefst over de juiste stoffige zaken natuurlijk. Niet de stoffige zaken die met stofdoek bestreden moeten worden. Momenteel bestaat het leven voornamelijk uit stoffige zaken. Zijn het niet de lapjes, dan is het wel de MEGA hoeveelheid stof die je kunt opsnuiven in ons nieuwe oude huis...


Gelukkig is daar de AWS. Die straks het stralende middelpunt in de huiskamer moet worden. Tussen alle klus en vooral, kies-praktijken door worden er zo veel mogelijk steekjes gezet. Dan is quilten heerlijk. Op de foto zie je de rode lijn. Alles links van de rode lijn is inmiddels gequilt. Dat is best al wat! 27 van de 39 blokken zijn gedaan. Ruim 2/3 dus. 

Terwijl mijn naald door de stofjes glijdt glijden mijn gedachten af, aan keuken, badkamer, tegels, muurtje-wel-of-niet, kapstok-links-of-toch-achter... Er wordt gewikt en gewogen en uiteindelijk een goede beslissing genomen (hoop ik dan). En ondertussen wordt het nieuwe oude huis een soort van bouwval, waarbij je in de huiskamer zo via de eerste verdieping naar de tweede kunt kijken... Al het leidingwerk wat je nu ziet moet er ook nog uit... zucht. Gelukkig hebben we voorzichtige mannetjes ingehuurd.


Er moet nog veel gebeuren, maar aan de AWS ook nog wel. Het gaat mooi samen op zo!
In juni moet het klaar zijn. Als ik er wat minder ben, dan weten jullie waar ik druk mee ben!



Liefs! Nathalie

8 opmerkingen:

  1. Genieten van je schitterende deken die je laat zien en och met het huis komt het vast ook goed met handige mannen!! Zwaaizwaai lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat schiet lekker op met de AWS. Wat een prachtige blikvanger zal dat straks in je huiskamer zijn!! Veel succes met de verbouwing. Spannend hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat is je AWS prachtig!!! Zit hier te kwijlen *Ü*
    Succes met de verbouwing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je AWS geweldig mooi ! hij staat bovenaan mijn lijstje, maar ja...eerst die ufo's maar afmaken..Ook je andere quilts vind ik prachtig. Gelukkig is onze verbouwing achter de rug...Het komt vast allemaal goed hoor, niet wanhopen ! Veel succes van een beginner in blogland...groeten van MoniQuilt !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt is dit...
    Die mag echt wel prominent in de kamer hangen.
    Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie quilt is het toch de AWS.
    En wat ben je al ver met doorquilten.
    Fijn weekend.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zag op een blog jouw blog staat met je mooie AWS quilt.
    Je schiet al heerlijk op met quilten. "Straks" kan hij hangen in je nieuwe oude huis, waar ook nog heel veel aan gedaan moet worden.
    Bij mij hangt de AWS al een tijdje. Heb de blokken gequilt ongeveer zoals het origineel.
    Met de hand, maar wel "quilt as you go", zodat het quilten makkelijker gaat, en daarna de blokken pas aan elkaar genaaid.
    Veel succes met de jouwe en ook met de verbouwing.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes met de verbouwing!
    Jouw quiltwerk ziet er mooi uit en je bent al een heel eind hoor!

    BeantwoordenVerwijderen