zondag 8 november 2015

Vlinders!

Oh wat ben ik toch dol op vlindertjes. Hun prachtige vleugels, kleuren en luchtigheid vind ik om te smullen. Een insect wat alleen maar lieflijkheid en vrolijkheid uitstraalt. Veelzijdig als ze zijn toveren ze bij iedereen die ze ziet een glimlach op het gezicht.

In een aantal van mijn quilts zitten vlindertjes verstopt. Soms vol in het zicht, soms moet je er een beetje naar speuren. Maar wat zijn ze leuk! Een foto van mijn eerste vlindertjes in een quilt... Sophia the social butterfly. Als je goed kijkt vliegt ze tussen de vlinders, maar ze heeft ook vlindertjes op haar jurk, en zelfs de ster op haar stokje heeft een piepklein getekend vlindertje. Want op vlinderstofjes ben ik ook al zo gek!


Het vlindermeisje woont in de Angels Story quilt


Ooit maakte ik eens een lentequiltje, tegenwoordig logeert het bij mijn ouders. Als echte lentebode moest daar natuurlijk een... vlindertje bij. Altijd als ik vlinders in het voorjaar in de tuin zie veert m'n hart een beetje op. Ademloos volg ik ze, hoop ik ze zo lang mogelijk tussen onze planten te vangen. Niet voor niets hebben we bewust vlinderstruiken en andere aantrekkelijke planten voor vlinders gezet. Waar ook nog eens vlinderkasten tussen staan!


Dat ene, geweldige vlinderstofje bleek een dierbaar stofje om zomaar in een quilt te verstoppen. Je ziet het heel vaak in mijn quilts en toch valt het niet op. Hier zie je het in een vroeg stadium van een quilt die steeds weer anders werd in een blok verwerkt. Later werd deze quilt Catootje, onherkenbaar... maar het blokje bleef natuurlijk!


Grappig want vlinders veranderen steeds, van eitje-rups-pop-vlinder.
Zo veranderlijk was deze quilt ook. Dit werd het!


Erg leuk, want beide quilts zijn voor DD, en liggen op haar kamer. Ze passen prachtig bij elkaar, zijn een soort zusjes. Laat zij nou ook eens erg dol op vlinders zijn! Zou ze dat van haar moeder hebben?

Daarna volgde de oud-engelse mandjes. Onnodig te zeggen hoeveel vlinders daarin zitten, ze zijn al bijna niet meer te tellen! Zowel het middendeel als rondom de mandjes dansen ze!


En dan nu, weer druk aan het werk met de ... vlinders!  Een heel ander vlinderstofje om vlinders als broderie perse te verwerken in de Antique Wedding Sampler. Niet meer verstopt maar erg aanwezig in de driehoekenrand die eromheen zit!




En... last but not least... in de Japanse quilt. He, zie ik daar niet een heel oud bekend vlinderstofje uit het begin? Wat ook al in de engeltjes mee mocht doen als jurk? En Catootje liever maakte? Het zit misschien een beetje verstopt, maar als je even op de foto klikt kun je beter speuren!


Die vlindertjes dansen nu weer vrolijk in de rand verder.



Wat grappig om al die verschillend3 stijlen vlinders langs te zien komen in zo'n overzicht. Mijn liefde voor vlinders beperkt zich niet tot stoffen varianten. Het rode servies wat ik spaar is er ook mee bezaaid. Kom ik iets tegen met vlinders dan moet het gewoonweg mee!





Liefs! Nathalie

7 opmerkingen:

  1. Hoi Nathalie,
    Wat een leuk blogverhaal !!ik ben het met je eens dat vlinders zo mooi zijn, maar ik heb er alleen nooit aan gedacht om ze te verwerken in een quilt. Ik heb ze wel in een stofje zitten, de Printemps-serie van Moda. Als je me je adres opstuurt stuur ik je daar wat van. Wat vind je mooie kleuren ? Ik heb ze in mooie zachte kleuren roze, lichtblauw en roomwit. (alle 3 mag ook !).
    Wat is trouwens je Japanse quilt prachtig een het worden ! Heel mooi, vooral met die rand !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo heerlijk wat een gezellig blogverhaal en wat een prachtige quilts in mooie kleuren.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nathalie, wat leuk om overal vlindertjes te appliceren, vind ze zo mooi!!! Van alle soorten en manieren worden ze tevoorschijn getoverd.
    Gezellig blogje, lees hier zo graag!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What wonderful projects. So amazing, you are very talented.
    Greetings,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen