woensdag 13 september 2017

Werken zonder patroon

Voor de zoveelste keer heb ik er weer voor gekozen om te werken zonder patroon. Nou ja, zonder... ik pluk een dingetje hier, wijk af van dingetje zus, verzin een dingetje daar, en uiteindelijk is het de bedoeling dat al die dingetjes aan elkaar passen. Soms denk ik ... waarom doe ik dat nou?!

Neem nou de nieuw-huisjes-quilt. Een middenstuk met ons nieuwe huis, Phebe randen, en heel veel huisjes, gemaakt met Jeanneke's huisjes-stempel, eromheen. Moet ooit passen, natuurlijk....


Inmiddels zijn er twee randen klaar en vond ik het nodig om de spanning 
-of het past- 
weg te nemen.
Meten, passen, knutselen... 
en dan klopt het ooit wel weer!
Op het totaalplaatje (nauwelijks nog een fatsoenlijke foto te maken...)
is te zien dat het een mooi geheel aan het worden is.
Tenminste dat vind ik zelf!
Hier nog een detail van de randen.
Het pittige donker is nodig om tegenwicht te bieden aan alle middenkleur stofjes.


De helft van alle huisjes is af!
Op naar deel twee.

En dan deed ik ook nog een bijzondere marktplaats vondst. Een oude koffer van de Aabe fabriek, uit de stad waar ik nu woon, met inhoud. Om uit te leggen hoe Aabe dekens gemaakt werden. Bijna alles zit er nog in. Ik mis vooral de gewassen wol, daar is nog maar een klein plukje van. Misschien moest iemand iets opvullen?



Zo leuk om zo'n schat van vroeger in huis te hebben!

Liefs! Nathalie

Ps... het lijkt wel herfst buiten! Die begint voor mijn gevoel vroeger dan ooit. Dat worden heeeeeel veel quiltsteekjes extra!



6 opmerkingen:

  1. Wat wordt de huizenquilt mooi! Je boft ook met je mooie marktplaats vondst....ik denk meteen weer aan de dekens die vroeger op ons bed lagen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt inderdaad een mooi geheel. En omdat het een combinatie is van patroon en van jezelf is het helemaal uniek!
    En die Aabe doos: wat een bijzonder collectors item!

    BeantwoordenVerwijderen