vrijdag 25 augustus 2017

Stapje voor stapje groeit je quilt

En dat is wat quilten toch ook zo leuk maakt!


Leuke plannetjes maken die helemaal het einde worden!

Het middenstukje is af, en mocht mee op stap. Het blauwe bloempje had ik liggen als randje van 15 cm stof en leek me nou zo mooi als achtergrond voor dit middenstuk. Dus hup, op mijn laatste vakantiedag, nog even naar de winkel. Joepie! Corrie van atelier de quiltsteek, waar ook het reepje vandaan kwam, had het stofje nog op de rol. Streepje erbij gezocht, en dat stofje moest van mij wel een potje spannend. Mosterdgeel met het rood van de bloemen die met de Broderie Perse techniek vastgezet gaan worden. Jottum!  Het reepje ondergrondstof waarop de pentagon bloemetjes liggen had ik nog... bleek PRECIES genoeg. En zo is het ineens weer een mooi geheel! Dat geeft mij altijd een goed gevoel, als ik weet dat het klopt kan ik echt als een speer vooruit.

Zondag heb ik een hexagonnen feestje bij Dorry.
Laat het weekend maar komen!

Liefs, Nathalie

5 opmerkingen:

  1. Prachtige combi hoor, het zal vast heel erg mooi worden!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij moet een tevreden mens zijn! De quiltwinkel binnenstappen en zien dat het begeerde stofje nog op de rol is. Super toch!!
    Mooie keuzes heb je weer gemaakt!!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi met dat cheddar erin, houd ik van. En dat hexagonfeestje??? Ik mag morgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zo knap hoe je bij elke quilt steeds weer jouw persoonlijk stempel weet te zetten. Het wordt erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen