woensdag 9 augustus 2017

Spelerij

Waarom zijn nieuwe projecten altijd het meest interessant? Kun je er niet meer mee stoppen? En is het super leuk om mee te spelen en te ontdekken?

Het begint met het openen van je winkeltje. 
Zo handig om al je lapjes in één oogopslag te kunnen overzien!


Daarna maak je het eerste hexagon-bloemetje. Daarna het tweede, en de derde... en kun je niet meer stoppen. Voor je 't weet kun je een aardig vaasje vullen met bloemetjes!
Het naaien zonder kartonnetjes gaat super snel en ook heel nauwkeurig. Ik zie geen probleem om de hele quilt zo te doen!


Ik ben aan het spelen geweest met fussy cut. 
Lastig hoor. 
De stempeltjes maken het wel een stuk gemakkelijker.
Vooral als je die van Jeanneke gebruikt, een rubber stempel,
blijft goed in vorm en je kunt prima in het midden erdoorheen kijken.
Zo zie je precies of je goed stempelt!



Om de bloemetjes te verbinden heb ik heel veel ysjes nodig. Een y vorm, gemaakt van 5 neutrale hexagonnen. Ik zet ze alvast aan de rechterkant, zo kan ik ze straks makkelijk aan elkaar breien.


Zo ziet dat er dus uit als je er al een stuk of wat gedaan hebt!

En ondertussen broed ik op het middenstuk.
Want hoe prachtig ik de rand ook vind, die vaas he... niks voor mij.


Ben voorzichtig aan het rommelen met iets anders...
Iets wat aan alle kanten hetzelfde is.
Want ik vind het altijd erg jammer als een quilt niet aan de muur komt
en er toch een boven of onderkant aan zit. 
Dit begint er al een beetje op te lijken denk ik!

Liefs! Nathalie

7 opmerkingen:

  1. Het is ook zo verslavend, hexagonnetjes naaien. Nu zie ik dat je stof gebruikt om de Y's te maken tussen de bloemetjes, de stof die ik in gedachten heb om mijn bloemetjes te verbinden die ik heb geruild vorig jaar. Wat grappig ;-) Maar het printje van het bloemetje op de stofje is niet rood toch? Ik wilde die met de rode bloemetjes gebruiken.
    Mooie begin van Broderie Perse. Succes!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch heerlijk om aan een nieuw project te beginnen en er een eigen draai aan te geven het wordt immers jou quilt zonder kartonnetje werken ga het ook eens proberen.
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je er weer bent, en wat een mooie quilt wordt dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zijn die stempels, zo werk ik ook met de hexagonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben om ,na jouw blogje begonnen met de door mij zo niet leuk gevonden hexaconnen en nu door de stempels gaat het super, bedankt voor je blog .

    Gr Sonja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik krijg bijna zin om mee te gonnen. Maar eerst dingen afmaken heb ik tegen mezelf gezegd. Hoe lang dar stand houd weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik bezoek jouw blog zo graag omdat je ideeën inspirerend zijn en je kleurkeuze zo bijzonder! Je eigen draai aan de quilt van Di Ford is verrassend en erg mooi. Ik ben erg benieuwd naar het middenblok!

    BeantwoordenVerwijderen