dinsdag 1 november 2016

less is more!

Soms is dat zo waar... 
En nu ook weer.
Was ik gisteren nog aan het rommelen
met extra Brinton Hall blokken...
is de quilt vandaag ineens af!


De extra blokken 
maakten de quilt onrustig.
Voegden niets toe...
En dan moet je soms een snelle beslissing nemen.
En weet je... als het goed voelt
dan is het ook goed!
Nog een plaatje
van hoe het niet werd...


Van de aangezette randen
is de laatste erg speciaal.
Er zat een meter van deze stof
in de bananendoos.
De bananendoos?
Ja, vol met stofjes
die ik ooit kreeg van mijn oude buurvrouw.
Echte quiltstoffen! 
Meestal kleine stukjes,
maar nu een dikke meter.

Liefs! Nathalie





13 opmerkingen:

  1. Je hebt zo helemaal gelijk, dat je het bij deze (speciale) rand houdt! Ik vond het ook nogal onrustig, de rand met blokken, waardoor de aandacht van het mooie middendeel wegviel, maar durfde niks te zeggen, omdat kritisch-zijn niet altijd wordt gewaardeerd, en het tenslotte jouw quilt is! Maar zo is hij echt helemaal af en mooi!!!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kritisch zijn wordt hier zeker gewaardeerd! Ik vond het zelf maar zo-zo, die rand. Toch geprobeerd nog iets van te maken. Maar als het dan niet werkt moet je wel eens drastische maatregelen nemen!

      Verwijderen
    2. Ik denk er precies zo over, Nathalie, maar helaas niet iedereen, heb ik laatst ondervonden.
      Voor wat betreft deze quilt heb je de allerbeste beslissing genomen! Ze is zo mooi!
      Groetjes van Ageeth.

      Verwijderen
  2. Zeer goede beslissing, je hebt gelijk dat je er een eind aan hebt "gebreid" :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je gestopt met met die blokken. Nu is je quilt schitterend. Rustig en een plaatje om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi is die quilt geworden. En leuk dat zo'n gekregen stof een plek vind waar het helemaal past. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede keus en... je hebt al weer een begin voor een nieuwe quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Absoluut een goeie beslissing!! Weer wat rust in het hoofd!
    Groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt helemaal gelijk, ik vind hem zo erg mooi.

    Groeten Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen