woensdag 22 juni 2016

AWS focus!

De blik ligt hier weer even op de AWS. In korte tijd rolden er weer wat blokjes van de pers. Stimulerende factor is dat ik De Rand gevonden heb! Kijk, zo ver ben ik nu. Door de 3e hoek heen, wat betekent dat ik twee blokjes over-de-helft ben. Best een gezellig plaatje! Zacht, maar met pittige kleuraccenten op z'n tijd.


blok 22


blok 5


De drie blokken bij elkaar in close up. Het groen lijkt erg heftig (is het ook wel), maar dat is een bewuste keuze want ik wilde een beetje tegenwicht voor het feller blauwe blok in deze stijl aan de andere kant van de quilt. Kijk nog maar eens naar de eerste foto van dit blog. De witte driehoeken liggen klaar om gevuld te worden. Ik doe dat steeds tussendoor, want om aan het eind ik-weet-niet-hoeveel van deze driehoeken in een keer te moeten maken, dat is dus echt niks voor mij! Soms helpt een beetje zelfkennis bij het maken van een quilt.


Bij de quiltster zag ik een randstof die weleens mooi zou kunnen matchen. Op de site... dat dan weer wel. Maar na al een tijdje alle winkels in de gaten te hebben gehouden vond ik het toch de moeite om met een bestelling maar eens een FQ mee te bestellen om te kijken of het wat is. En of het wat is!


Een pittig blauw randje, en tussenin mooie accenten in de vorm van blaadjes met bloemetjes. Toen was het even hopen of Marcha nog wel genoeg had. Zul je altijd zien... maar gelukkig. Er moet wel gelast worden, maar ik kom er mee rond.
Wordt gewoon netjes lassen:)


Ik heb zo het vermoeden dat dit project in de TURBO stand belanden gaat! Want als ik de eindstreep zie, dan ga ik meestal een stuk harder!

Liefs, Nathalie

6 opmerkingen:

  1. Oei oei, wat een snoepige rand, geweldig goed gekozen Nathalie!!! En wat een schitterende blokken heb je er weer erbij gemaakt. Succes met je Turbo-stand, benieuwd naar de komende blokken!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like the border stripe you have shown in the picture. Picks up colors from the block and adds a touch of class to the quilt design.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor de AWS, krijg nu toch wel heel veel zin om ook te beginnen. Maar ik wil eigenlijk eerst nog wat afmaken...zucht. Mooie rand heb je trouwens gevonden, succes met lassen. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is soms best wel fijn om je maar op 1 project te focussen, en dat gaat dan inderdaad als een speer! Het wordt prachtig! Een heel mooie kleurkeuze en een beeldschone randstof! Succes met de andere blokjes!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt de AWS mooi, leuke randstof heb je erbij gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat randje erbij is prachtig en wat ga je lekker. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen