donderdag 3 maart 2016

Te weinig!

Hoezo nou te weinig? Kan een mens te weinig hebben? Te weinig projecten om handen? Nee toch! Volgens mij dacht ik eigenlijk dat het zo lekker ging! Met zo weinig projecten, slechts twee te quilten en 3 tops, heerlijk overzichtelijk toch?!?!?

Maar nee hoor, mijn quiltersjeuk kwam opzetten. Eigenlijk vorige maand al, toen ik weer eens een Brinton Hall quilt voorbij zag komen. Het begon met een kleine vage kriebel. En toen ik de oude nummers van Quiltmania had bijbesteld, toen kriebelde het al harder. En toen ik er maandag over vertelde bij een quiltbee groepje wat me had uitgenodigd om wat quilts te laen zien, kreeg ik nog meer jeuk.


Dat was overigens ook een ervaring hoor, al je quilts in huis verzamelen, bepalen wat wel en niet mee mag, op zoek naar een berg tassen voor het vervoer... De blauwe Ikea tas was eigenlijk het handigst, toch maar eens een paar inslaan volgende keer. Alhoewel, wat zou de volgende keer zijn? Ik weet niet eens of er eentje komt. Het was wel erg gezellig en de andere dames hadden ook erg veel inspirerende  quilts meegenomen!


Die middag kwam ik thuis en had ik bedacht dat het patroon misschien ook verkleind kon worden, want weer een project van 2,3 meter in het vierkant wordt langzamerhand wel wat gortig. Dus werd er getekend, gerekend en gekeken, en je raadt het misschien al... dat is niet jeukstillend. Een malletje om eens te kijken wat je met je stofjes kunt doen...



En als je er dan 's avonds achterkomt dat een quiltwinkel in den lande leuke uitverkoop heeft, dan lijkt de jeuk ineens verdacht veel op een gevalletje hardnekkige hoofdluis.


Voor je t weet heb je al je basisbenodigdheden besteld en is de jeuk eigenlijk over... 
IK kan GEWOON Beginnen!






Dit is gewoon te leuk!

Liefs, Nathalie

5 opmerkingen:

  1. Oeps, dit is zeker verslavend en geeft acute jeuk, zo verschrikkelijk mooi!!! Succes en sterkte met de jeuk! ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kunnen hier weer komen smullen de komende tijd! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gewoon bang om te kijken, want voordat je het weet heb ik ook weer zulke hardnekkige kriebels. Ik heb het zo vaak, en er is geen enkele andere remedie dan beginnen met zo'n pracht-project! Ik ga het heel graag bij je volgen, want je eerste ideetjes zien er veelbelovend uit. Veel plezier en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo, wat een mooie bloemenstofjes! Zucht, dit is ook weer zo'n mooi project, ik blijf je op de voet volgen!

    BeantwoordenVerwijderen