woensdag 28 oktober 2015

Japanse voorkant

Nu de achterkant klaar is kan de voorkant natuurlijk niet uitblijven.
Omdat ik van het gebaande pad af wijk is dat altijd weer even spannend. 
Het ontwerp wat het gaat worden!

Sterretjesbloemen gemaakt van dezelfde maat sterretjes als in het middenstuk zitten,
veeeeeeel blaadjes,


pentabloemen (gemaakt van pentagonnen)
en vlinders


De vlinders heb ik zijn nu nog van karton en komen fors over.
Als ze straks geappliqueerd zijn valt het wel mee.
De vlinders komen uit een lapje wat ook verwerkt zit in de stukjes in het middendeel.
Ik vind ze prima passen bij het Japanse sfeertje!
Er gaan er vast een heel aantal fladderen!


De complete wiggel-waggelrand zit er aan.
De enorme blauwe rand oogt nu nog grotesk.
Maar... gevuld zoals hierboven wordt het erg mooi denk ik!


Ik heb gemerkt dat het appliqueren op de geweven stof erg lekker werkt.
Hier in huis is er al een inmiddels wat groter dametje Flieft op deze quilt!

Liefs Nathalie

4 opmerkingen:

  1. Leuk om te volgen hoe dit project groeit en hoe jij je ontwerp al doende verder laat ontstaan. Het wordt erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie rand maak je er omheen en idd appliceren op die zachte stofjes gaat heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt het weer heel spannend, je ziet het "opbloeien", je quilt!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt heel erg mooi, in deze kleurtjes, en met deze motiefjes, en vooral, met deze vlindertjes! Zo gaaf, die "waggel"rand! Heb nog nooit met die stofjes gewerkt, maar lijkt me erg aantrekkelijk, als ze zo fijn appliceren. Bron van inspiratie, deze kleuren, want wat zouden ze prachtig staan in mijn nieuwe interieur (onthouden, voor "ooit").
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen