zondag 13 juli 2014

Heeee??? Waar komt die nou ineens vandaan?

zei DH gisteren... Tja, die komt zomaar uit de bak met afgeschreven blokken. Nou ja, zomaar... ook weer niet, je moet er natuurlijk wel wat voor doen hè. 'T is natuurlijk niet zo dat de blokjes als vanzelf uit de lucht kwamen gevallen...


En zo is de stand van zaken. Een klein quiltje eigenlijk al! 0,85x1,00 groot. En ik ben er echt enorm super over tevreden! Zo'n leuk sfeertje ontstaat er per ongeluk!
Tijdens het diagonaal naaien had ik alles maar even vastgespeld op een tafelkleedje...


Wel zo handig, dan raakten tenminste niet al mijn blokjes door elkaar!

En nu? Ben ik aan het 'bedenken' hoe 't verder moet. Want de mandjes voor de rand, die zijn al bijna klaar en daar draaide deze quilt uiteindelijk om. Als ik ze allemaal wil verwerken wordt deze quilt 1,50x1,80...


En heb ik nog een 'lege rand' van 25 cm te vullen! De buitenrand tussen de mandjes wil ik scrappy blauw maken. De binnenrand tussen de mandjes scrappy ecru. Dat benadrukt de mandjes mooi vind ik. Het schijnt een hele regenachtige zondag te worden (al is het hier nog steeds droog...) dus genoeg tijd om te puzzelen en na te denken. Ik ben al aan het snuffelen tussen mijn opgeslagen foto's van medaillon quilts, maar... mocht iemand een leuk idee hebben...

roept u maar!

Fijne dag!
Liefs, Nathalie

10 opmerkingen:

  1. Ik vind hem zooo leuk!
    Opeens bijna al weer een 'bijna' af quilt.
    Je ziet, vaak denken we (ik) veel te veel na over hoe het zou moeten. Zo van alles bij elkaar is gewoon het mooist.
    Veel plezier met je verdere plannetjes.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wordt een geweldige quilt! Wat een goed idee om de blokjes op die manier te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige quilt wordt dit, eh is dit. Ik heb even zitten denken maar zie het nog even niet helemaal. Succes met puzzelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, zo een quilt die uit de lucht komt vallen ;-)
    Fijn dat je die afgeschreven blokjes toch nog kan gebruiken.
    Zo zie je maar, nooit iets weg doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat wordt dat mooi. Je moet er maar op komen om dat allemaal te combineren. Dit wordt een heel bijzondere quilt. Ga vooral zo door

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En "opeens" heb je een quilt erbij. Wat wordt het mooi! Je zou misschien nog een rand kunnen maken met simpele blokken van 3x3 vierkantjes (heet dat een ninepatch?) en dan nog een rand met 5-puntige sterren zoals in je Bonte Kermis quilt. (alleen dan op zijn punt staand.) Alles afgewisseld met blokken uit 1 stof, zoals je nu ook al hebt. Pff, moeilijk uitleggen als je de terminologie niet kent, hopelijk snap je wat ik bedoel. Succes ermee! Groetjes Betty.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je doet het heel erg goed, maak je quilt zo verschrikkelijk mooi, daar heb je mijn hulp niet bij nodig ;-)

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, dat wordt echt mooi!!
    Je zou eventueel wat randen eromheen kunnen doen, zodat het het geheel "inlijst", met daartussen nine-patches op de punt met aan beide zijden driehoeken om het op te vullen tot de "lijstjes"..?
    Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel, want ik kan niet altijd dingen die ik in mijn hoofd al zie, zo uitleggen in woorden aan anderen..... ;)
    Maar het zou wel heel mooi bij het geheel passen, denk ik!
    Wat je ook besluit, in deze stoffen lijkt het zeker prachtig!
    Veel plezier met ontwerpen, groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb geen goed idee voor je, ik denk dat je prima bezig bent, ik kom gewoon even genieten van je plaatjes en je complimenteren met je keuze en de uitstraling van je quilt in wording, want het wordt een beauty. Veel puzzelplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. beautiful stars…..love the baskets.
    Kathie

    BeantwoordenVerwijderen