maandag 10 februari 2014

De eerste affe quilt van 2014!

Ja hoor, de eerste affe quilt van 2014 is een feit! Het zal voorlopig ook wel de enige zijn, want verder heb ik allemaal hele grote projecten onder handen... Trouwens, het kleine mandjesquiltje met mandjes  uit 'When the cold wind blows...', dat gaat vast ook nog wel lukken!

Even een foto van de flanellekes voor DH. Ik ga de quilt 'bonte kermis' noemen, want voor flanellekes is het echt wel een bonte quilt!


Het quiltwerk heb ik eenvoudig gehouden, maar jongens jongens wat een zwaar werk! Ik denk niet dat ik een volgende flanellen quilt nog met de hand ga quilten. Mijn eerdere waren geknoopt of  (de ragtime) met de machine aan elkaar gezet waardoor deze niet gequilt is. Mijn arme armen... Het is wel mooi geworden, dat dan weer wel! De bies heb ik gemaakt door de achterkant aan de voorkant met een omslagje vast te zetten. Eerder maakte ik een echte bies van flanel, maar dat werd veel te dik!  Zo is het halve dikte eigenlijk en in een keer prima. De quilt is heerlijk zacht, warm en... enorm! 1,85x2,05... daar kan manlief heerlijk onder wegduiken!

Verder ben ik gestart met iets totaal nieuws.... twee jaar geleden kocht ik fantastische merino wol nadat ik deze foto in de 2e Simply Vintage zag...


Wow! Wat mooi en wat lekker! Mijn moeder zou deze gaan haken, ze heeft in het verleden heel veel gehaakt en het leek haar een hele leuke klus. Helaas gooiden allerlei arm- en hand operaties roet in het eten... Dus moet ik zelf aan de slag! Gaat me vast wel lukken, maar ik ben geen goede haakster.

Geen nood, er is altijd nog zoiets als .... You tube! Hier vond ik hele duidelijke 'not so square granny' tutorial. Gewoon meehaken met de amerikaanse mevrouw en het komt goed! Inmiddels heb ik twee blokjes af:

En zeg nou zelf, zien er best goed uit voor een beginneling toch? Hopelijk ga ik het nog echt leuk vinden als ik het wat beter kan! De bolletjes wol die ik heb uitgezocht bevallen me prima, dus daar kan het niet aan liggen.

Liefs!
Nathalie


9 opmerkingen:

  1. Wat een knusse quilt, ziet er mooi uit, en met je grannies gaat het zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, alles je flanellen en het feit dat je zelf een granny gaat haken! Die zijn ook zo leuk, en hoe vaker ik ze zie ........ misschien ooit nog eens. Hier ben ik voorlopig druk met het quilten aan Jane, eerst dat maar eens af! Wel heerlijk om dan ook weer eens een affo te hebben. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel goed uit de granny's. En dat is een hele lekkere warme quilt geworden!!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt heb je gemaakt. Prachtig hoor. En wat leuk de grannys en wat een mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie quilt! Ik vind de sterren heel leuk en bijzonder. Veel plezier en goede moed bij je haakwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die grannys..... Neeee beteer gezegd erruuug leuk! En mooie quilt ik ben wel even van de flanel met dit weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi geworden hoor, de flanellekes :0) ik kan me bijna de pijn in je handen/vingers/armen voorstellen bij dat zware quiltwerk, maar het is prachtig! ik ga kijken op YouTube...moet het toch een keer leren ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I loved as much as you will receive carried out right
    here. The sketch iis attractive, your authored matterial stylish.
    nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish
    be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a
    lot often inside case you shield this hike.

    Review my homepage - Las Vegas Washer Parts

    BeantwoordenVerwijderen