zondag 26 mei 2013

het is een vroege zondagochtend

maar ons huis is al helemaal wakker. Natuurlijk, met twee relatief jonge kinderen (5 en 7) is er nog geen sprake van uitslapen... Niet dat dat erg is, want ik was toch al wakker!

Dus, hup, uit de veren! En dan loop ik op de vroege ochtend dit tegen het lijf, het werd gisteravond op de tafel gelegd:

Ach, 't is echt, een Nearly Insane blokje! In geen weken heb ik iets aan deze quilt gedaan! Het quilten stond op een lager pitje vanwege een drukkere periode hier in huis, DD deed haar eerste communie, en er viel van alles te vieren. 's Avonds ook even niet zo'n puf, dus werden er 'alleen maar' 9 blokjes voor de blauw-witte winding ways gemaakt. De teller staat op 9x10 blokjes nu! Verder was ik druk met serviezenjacht op internet en brocantes, ook een leuke hobby!

Maar goed, dit NI blokje... het ligt gezellig naast dit:

Als de lente buiten niet wil, dan halen we die maar in huis!

Dat blokje werd gisteren geknipt, en dochterlief heeft alle stukjes netjes op zijn plaats gepuzzeld. Ze vond het een leuk werkje, en ik vond het ook reuze gezellig! Ook nog super voor de tafeltjes... want, ik heb nu 8x4 witte driehoekjes nodig, hoeveel zijn er dat? En 4x4 vierkantjes voor de hoekjes? 

Een klein detail van een in elkaar gepeuterd stukje (de ster zit er even voor de foto aan gespeld hoor!)


En deze? Die ligt ook al weer klaar!

Gelukkig... geen Echte Quilt Dip!
Fijne week, ik meld me weer wat sneller!

Liefs, Nathalie

3 opmerkingen:

  1. Vind het knap met om met van die kleine kinderen de tijd te vinden om zulke ingewikkelde blokken te maken. Ze zijn erg mooi ook. Wel weer heel leuk dwt je dochter lekker mee puzzelt. Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om saampjes aan de tafel bezig te zijn.
    En wat een mooi serviesgoed.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt weer prachtige blokje !! En wat een mooi serviesgoed.

    BeantwoordenVerwijderen