woensdag 29 mei 2013

Een jaar lang mandjes!

Het ging bijna als vanzelf voorbij: een jaar lang werken aan de mandjes. In de afgelopen dagen realiseerde ik me dat ik nu toch al wel een jaar aan deze quilt aan het werken ben. En is het eind in zicht? Nog lange niet, nog lange niet! Dus, op woensdag 'mandjesdag' maar eens een update van mijn mandjesproject.

Hoe ver staat het dan wél met deze mooie oudjes? Om precies te zijn: Zo Ver!


Het mandjesaantal staat op 10 af van de 22 die er in deze quilt gaan. Het middendeel is al best ver... nog 3 hoeken moeten voorzien van vlinders en een figuur. Dan worden de randen nog opgevuld (het origineel van deze quilt was ook goed gevuld, dus wil ik dat bij deze ook doen.) Er zijn 17 sterretjes gemaakt (en 3 nine-patch blokken) maar die 17 sterretjes gaan er 4x33 worden... da's volgens berekening 132 stuks.

Even wat blikken van dichtbij:



Dus... Werk aan de Winkel! Hup, aan de slag! Mijn planning was 2 jaar voor deze top (dat was voordat ik die sterretjes verzon, hihi) en ik denk dat het lastig wordt om dat te gaan halen. Niet dat dat erg is, toch? En ondertussen werk ik ook nog aan twee andere tops, want de Nearly Insane én de Winding Ways heb ik ook nog onder handen. Geen strenge deadlines voor mezelf dan maar! Gewoon lekker verder knutselen aan al dat moois!

Ik ga zo maar eens wat vlinders en hoekblokjes voorbereiden.
Fijne week verder!
Liefs, Nathalie

7 opmerkingen:

  1. Die mandjes zien er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het ziet er mooi uit je hebt er maar druk maar lekker druk

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om eens even weer alle blogjes bij te mogen lezen bij jou. En mijn complimenten over jou Catootje!!!! Ik ben der helemaal weg van...wat een snoepertje. Wat hebben we toch een verleidelijke hobby niet en worden er prachtige lappendekens gemaakt in ons kleine landje....groetjes en veel plezier met die mandjes en sterrentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful Progress!! It is a special project worth the time.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kwam via de woensdagmandjes op je blog. Wat een prachtige quilts heb je gemaakt en onderhanden. Ga je met veel plezier verder volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet hij er mooi uit, ik heb de eer gehad om hem in het echt te bewonder.
    Hij wordt Super!!
    groetjes Merian

    BeantwoordenVerwijderen