dinsdag 14 augustus 2012

Singer! en... mandjes

Kijk eens waar DH gisteravond mee thuis kwam:
Ze stond zomaar ergens bij een zakenpartner onder een heeeeeeeeeeeeeeele dikke laag stof.
Een oud Singertje, ik geloof niet dat ze 't nog ooit gaat doen, maar in een brocante huis staat ze vast ergens heel gezellig, toch? Ik denk dat het er eentje is die ooit in zo'n tafeltje vast heeft gezeten, zo eentje die je dan omhoog moet kantelen. Of zou ze een onderkantje gehad hebben? Geen idee eigenlijk!

Ze heeft op het blad een ronde vlek:
Wat een rare plaats om je kopje thee op te zetten en zulke kringen achter te laten! Of zou het van iets anders zijn?

En wat te denken van de zijkant:
Over afwerking en details gesproken. Dan ziet mijn Husqvarna er maar armoedig uit. Die wil niemand over 100 jaar in zijn kamer neerzetten hoor!


Deze mandjes zijn met mijn ándere machientje aan elkaar gegroeid. Alleen aan elkaar hoor, verder gebeurt alles met de hand natuurlijk. Soms ga ik een sterretje appliqueren, en dat valt dan gedeeltelijk over twee blokjes. Da's bij het origineel ook zo. Ik ga niet alles volgens het origineel doen, de hexagonnen komen er écht niet in, dat ik deze sterretjes met paper piecing in elkaar zet en daarna appliqueer is al heel wat (eigenlijk heb ik er een hele erge hekel aan, aan paper piecen!)
Hier zie je het laatste mandje (nr 5 alweer, ach, nog maar 17 te gaan!)
Het wordt ondanks dat het allemaal erg donker is toch een kleurrijk geheel! Ik ben nog even bij Dorry geweest om wat spannende stofjes erbij te zoeken, en dat is gelukt, soms is het lastig om niet te braaf te blijven.
Daarover heeft Jeannet laatst een erg leuke blog geschreven. Ze heeft een boekje van Windham over hoe je het echte antieke effect in je quilt kunt krijgen. De tips heeft ze voor ons op een rijtje gezet. Door het kunstje af te kijken heb ik de meeste tips al toegepast geloof ik, maar ik vond het toch erg leuk om te lezen!


Blokje 6 ligt alweer klaar om te appliqueren. Dan is de eerste rij klaar!
Ik ga nog lekker wat steekjes zetten!


3 opmerkingen:

  1. Geniet maar lekker van je nieuwe machientje. Als schemerlamp doet hij het ook erg leuk:-)
    En je mandjes zijn om zo mee weg te lopen.

    Quiltgroetjes *+*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi machientje, lekker voor de sier laten staan. Ik vind je werk echt prachtig. Heel knap. En hele mooie kleuren.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige mandjes heb je al gemaakt, en wat een werk zég.
    Dat naaimachinetje is ook zo leuk,mooi bewerkt.

    Groetjes en een fijn weekend!
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen