zondag 1 juli 2012

mannenquilt

Bestaan ze eigenlijk, een lekkere quilt voor mannen? Zo'n stoere lappendeken waar ze zich helemaal in kunnen draaien, of is geen deken stoer genoeg voor een man?
Feit is wel dat mijn grote man een eigen quilt wil. Eigenlijk heeft ie er een jaar geleden al eentje 'besteld'. Want de twee flanellekes die ik heb zijn wél erg fijn, maar de ene (met hartjes) is niet breed genoeg en de andere, de ragtime, is met zijn 1,35x1,60 al helemaal te klein bevonden. Eentje van minstens 1.60x2.00 wil ie, en ik heb toch echt geen reuzeman.

Overigens is zo'n ragtime wel behoorlijk stoer eigenlijk. Maar... die hebben we al eentje. Dus op zoek naar wat anders. De kleine man heeft bijna zijn stoere deken, a Boy's story. In hetzelfde boek staan ook wat grote mannen quilts. Eentje is wel erg leuk, maar wel een beetje simpeltjes. Het is een rijen-deken van flanel, met één rij sterren erin verwerkt. Het idee van rijen vind ik erg leuk. Maar wat meer variatie ook. Je ziet de rijendeken hier bovenaan.


Onderaan zie je een foto van Pandora's box. Ook een leuk patroon vind ik. Komt uit het jelly roll boek. Is nog steeds een Wil Ik Maken dingetje.

En wat ook leuk is... dit patroon:


Te vinden in de koekjeswinkel van Moda.

Blijft weer de vraag... ga ik allerlei rijen maken, sterren, pandora's box, met rijen en lapjes ertussen, of ga ik voor het één of het ander?
En... mijn man is ook oud en wijs genoeg om zélluf te kiezen. Hij vindt zelf de sterren het leukst. Dus wordt het zoiets als op de bovenste foto, met een extra rij sterren van moda. Het moet toch groter worden, dus waarom niet? Blijft pandora's box over natuurlijk... misschien iets voor de achterkant, hihi... Maar ik kan daar ook gewoon alle resten flanel willekeurig voor aan elkaar zetten. Ach, we zien wel. Eerst maar eens de voorkant.

De stofjes? Die heb ik al! Ze komen hier wat fletsjes over eigenlijk. Maar het zijn mooie, warme flanellekes. Voor de herfst zijn intrede doet wil ik 'm afhebben. Dat moet lukken toch??? Dit is echt een naaimachineproject! Alleen het quilten, dat blijft liefdevol handwerk.


Fijne week allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Ik wens je heel veel succes met het maken van je stoere mannenquilt. Die ster vind ik zo mooi, ik snap alleen niet wat je bedoeld met koekjeswinkel van Moda.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met de koekjeswinkel van Moda bedoel ik de moda bake shop: www.modabakeshop.com
      Daar vind je veel gratis patronen!

      Verwijderen
  2. Wat lief dat hij een eigen quilt wil. Betekent toch dat je werk gewaardeerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wordt vast ook een mooie quilt met jullie eigen ontwerp. Iets speciaals. Je laat hem bij de keuzemomenten meedenken? Dat maakt hem nog specialer.

    BeantwoordenVerwijderen