maandag 18 juni 2012

Werken tussen het werken

dat ben ik nu aan het doen... Het is in het zuiden het einde van het schooljaar, dat betekent een heleboel extra werk als je een juffie bent. Op zich geen probleem, maar het quilten staat hierdoor op een lager pitje.

Toch 'mag' ik af en toe lekker aan het ándere werk. Quiltwerk is toch geen echt werken, of wel? Soms is het wel een flinke klus... vooral het quilten. Maar leuk dat ik het vind! Je hoeft er ook niet bij na te denken, heerlijk! Ik probeer het altijd netjes te verdelen, elke dag een beetje, maar als het dan lekker opschiet wil ik weleens teveel doen. Dat moet ik dan bezuren de volgende dag door wat kramp in mijn duim. Ondanks een naaldentrekker die ik gebruik bij het zwaardere doorpitwerk.

Het goede nieuws is dat a Boy's story wel heeeeeeeel erg opschiet nu. Ik heb het hele middendeel gequilt en de rand ook al bijna, alleen de vissen in het buitenste randdeel zijn nu nog aan de beurt. Dan kan de bies eromheen en is het een échte affo!

Klikkerdeklik op de foto om in te zoomen
Vandaag eens wat fotootjes van het quiltwerk aan de achterkant. Dan kun je goed zien hoe de quilt is doorgepit. Hij is wat groffer gedaan dan normaal, maar met een flanellen achterkant wil ik graag dat dit een lekkere kruip-onder-de-deken quilt wordt, en dat ie mooi soepel blijft.

En, zoals beloofd, de vorderingen van één week mandje appliqueren
Het werken eraan is errug leuk, en... ik ben er helemaal flieft op! Ik denk dat dit écht mijn quilt gaat worden!!!

1 opmerking:

  1. Ik vind dat je nog heel wat gedaan hebt, en het ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen